torsdag 1 januari 2015

Nyårsfirandet

Igår var vi hembjudna till fam Radsjö på nyårsfirande .. Vi var 8 vuxna och 7 barn .. 
Vi fick ngt gott bål när vi kom.. Fantastiskt gott.. Sprite , massor av bär och nått 15% bärigt vin... 

Vi fick toast Skagen till förrätt ,, fläskytterfilé med rotfruktskakor till huvudrätt och mandelmussla till efterrätt. Allt var supergott. 

Till kaffet fick jag provat någon ny Doolies tjofräs .. Med kaffesmak ... Fantastisk god 

Vi spelade 2 spel... Ett julklappsspel med kort istället för tärningar ... Jag gillar nog tärningar bättre, men en kul grej.. I min klapp låg det en bok .. Passar utmärkt då de är ett par dagar kvar på lovet 😃 



Sen spelade vi något quizz spel som Daniel fixat ihop .. 26 frågor och man var tvungen att ha en smartphone för att deltaga.. Han läste upp frågorna via datorn och vi svara via mobilerna.. Alltid 4olika svarsalternativ .. 


Första rundan blev jag sist.. Andra kom jag nog på 4e plats.. Också en kul grej,,, och tiden bara ticka iväg... Rätt som de var då var kl 00 ... 


Jag var ute och kika en stund, önska alla ett gott nytt år, sen gick jag in.. Har blivit helt mesig med åren ... Håller mig hellre inomhus ... Raka motsatsen till arvingen ... Han fullkomligt äääääälskar nyår, smällare och raketer... 

Efter allt smällande osv så satte vi oss och snacka , spela 700 olika låtar på allas Spotify samtidigt och hade trevligt .. 




Efterhand började folket lämna ... Jag Lurre och Micke var de som lämna sist... Typ 02:30.. 
Då hade jag hunnit med att sjungit schlager med Christian , haft deeptalk med värdinnan ,, skrattat åt kommentarer på fejan , sjungit lite till och lyssnat på Magnus uggla .. 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar