måndag 19 januari 2015

Ett samtal.....lyckorus , mat ,och tröstning ..

Ett samtal gjorde min dag idag..... Jag har varit på ett strålande humör.... Typ svävat på moln... Jg är stolt över mig själv...., jag gjorde det...... Jag ringde Magnus Hedman,,,,, jag pratade med honom "live"... Stooooooooort..... Först ringde jag upp... Han. Skulle precis få iväg sin son till skolan och sa han ringde upp mig inom ett par minuter....  Såklart har jag lagt in hans nr i mobilen ,,,,, med bild,,,,,.. 



Tror ni jag satt stilla när bilden kom upp när han ringde upp 4 min senare ??? Hahahahaha..... Noooo.... Hade jag inte haft öron hade jag lett runt.... Hela jag studsa som en stutsiboll inombords... Lyckorus kanske de kallas.... Jag var as glad.... Och jaaa, jag är kändiskåt ..... Vi pratade i typ10 min... Kändes hur naturligt som helst.. Han var artig, trevlig och hur normal som helst.. Nästan så vi kände varandra.... Ev kommer han till skolan till skolstart i aug.. Vi prell bokade iaf.. Lite smådetaljer som ska kollas upp..... Samtidigt messa jag med systerdottern som befinner sig i USA... Som såklart har träffat "Heddan" ett par ggr inom hennes tv yrke.....

Jag hade inte fixat att vara hos henne nu och hälsat på... Jag hade bott ibuskarna i Beverly hills ...hahahahahaha... Starstrucker nr1.. 
Men som sagt... Jag har varit lycksalig hela dagen... Underbar känsla ....

Lurre blev ledig från skolan idag... Vattenläcka i skolan,, så de fick gå hem.... Han drog till David och var där Medans jag jobbade.... Hämta honom,,,, drog hem,,,, fixa middag innan träning ... Kyckling med nudlar bidde det idag... Lätt och sköter sig själv i ugnen... 


Sen iväg med honom på träning... Brrrrr kallt som satan..... Jag åkte till stan och tog en fika med fd kollega , Irma.... Tog en kaffe på Maddes och snacka ikapp livet sen sist vi sågs... Hann inte med allt, så vi måste träffas snart igen.... 


Kaffelatte och muffins.....

Hämta Lurre igen... Stod och titta de sista minutrarna,, brrrrrr fy satan vad kallt.....



Hem.... Slängde honom i en varm dusch... Fixa till varm choklad , toppat med marshmallows ... Satt som en smäck enl honom själv..... Sen lite kick'n It på Netflix och mys i soffan..... 


Tyvärr är han sorglig nog så jävla skoltrött,,,, och behövde nog ventilera av sig lite.... Han vill verkligen inte gå i skolan..... Tycker det är grymt jobbigt..... Man kan tyvärr inget annat än prata positivt och stötta, puscha och be honom s framåt,,,,, "bara denna terminen kvar" sen skolbyte... Men 4mån är lång tid för ett barn..... Ska nog ta med honom till vår föreläsare den 9feb... Tror de kan vara positivt för honom.... 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar