lördag 10 januari 2015

Going away party med hastigt kvällsbesök hos mamma

Igår hade Emma sitt "going away party" hemma i Glumslöv . 
Hon hade bjudit alla sina närmsta vänner , mig , Sanna , Ingela & Tommy samt Ingrid & Peter .. Dock var Ingela och gänget ute och käka först på egen hand och dök upp lagom till efterrätt och kaffe. 
Vi var 27 personer på plats. 
Hon hade dukat superfint , pyntat i USA stil mm. 

Först var det lite mingel med tilltugg innan det var sax för mat. Taco stod på menyn. Grymt gott! Det hölls lite tal, presenter delades ut och även lektes det lekar. 


Mitt uppdrag/lek , var att vika ett pappers flygplan på 1min och sen tävla mot två andra om vem som flög längst .. Jag vann inte! Hehehe... Förutom det innehöll lekar bla som uthållighet , med att 3 tjejer satt mot en dörr i 90g och då vem som höll ut längst .. 
Sen var det även nån lek om vem som hade längst underarm, störst hand mm.. Alla var iaf inblandade och det var riktigt roligt.. 
Jag kände inte en kotte av hennes vänner, men kände igen en och annan från förr. Hängde mkt med Sannis 


Lagom till efterrätt, 
som var pannacotta , och kaffe fick vi lite dåliga besked och vibbar från mamma... Hon hade ringt Ingela , hon slöddra och var sig inte alls lik..kunde inte larma mm.. Sen fick vi inte tag på henne då hon stängde av sin mobil av misstag ... Jag och Sanna beslutade oss att åka dit och kolla läget.. 
En lång historia kort , så var det inte bra med henne.. Helt väck , tagit fel och förmåga tabletter.. Larmjouren dök upp tillslut, hon kom i säng .. På måndag ska vi träffa sjuksyrra och läkare för att få mer hjälp med henne och hennes tabletter..,

Sanna och jag var tillbaka på partyt igen vid 23 snåret.. Det var fortfarande full rulle och lekarna var över. Vi missa de sista .. Det var en tjej som vann med hela 7 rött. 
Minglet fortsatte men jag snacka mest med syrran Tommy och Ingrid & Peter . Har inte träffat dom heller på superlänge. 

Förutom mamma incidenten var det en mycket trevlig kväll. De är ett härligt gäng som umgåts i flertal år, vissa hela livet .. Och trots jag var "tanten" för kvällen (med tanke på min ålder hehe) , hade jag kul, och är väldigt tacksam jag fick vara med . 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar