måndag 5 januari 2015

Fredagen ...

I fredags hade jag och lurre en långfrukost .. Käka krabbelurer och baguetter ... Satt som en smäck

Det här behöver du :
1 1/2 dl strösocker
4 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 msk vaniljsocker
2 ägg
1 1/2 dl mjölk

Garnerning : strösocker
Gör så här : 
Blanda de torra ingredienserna i en skål.
Jag hade en vanlig handvisp när jag vispade ner ett ägg i taget, och sedan vätskan.
Smält ganska mycket smör i en stekpanna och klicka sedan ut tre stycken krabbelurer i taget i stekpannan och stek dem på medelstark värme tills de fått en gyllene färg.
Under tiden fyller du en platt tallrik med socker och här ska du genast doppa de färdig gräddade krabbelurerna . Annars fastnar inte sockret.

Servera genast.


Och från att inte ha något alls planerat under dagen ,,, blev det allt ganska stressigt :) 
Vi messa kusin Jocke om en klipptid och fick bannemig tid samma dag vid 14 snåret... Så in i duschen med oss båda för att bespara alla om våran svettdoft Hehehe... Vi hade trots allt kört ett träningspass just då... Tog hem en app om ett 7 min pass som ska utföras varje dag... Och vem har liksom inte 7 min över var dag...? Hur svårt kan de vara? 
Har det blivit mer träning sen i fredags??? Nooooo ... Jag är sämst i världen på att komma igång med saker.. 

Sagt och gjort... Klippning skedde i HBG och han blev supernöjd ! Som alltid .. 

Direkt därefter hade vi en date med syrran och c/o .. Emil med familj hade kommit ner på besök och lurre ville hänga lite med dom,, ja jag också såklart ;) 

Vi var hemma vid 17 snåret och jag skulle vara på tjejmiddag kl 18 i Häljarp.. Innan dess skulle det fixas till sig, handlas, packas och svänga inom donken... Och alla vet hur otroligt snabbt allt går på donken i la.. (Ironi på hög nivå!) Lurre skulle lämnas hos Michael 

Höll nästan tiden... Men kom ändå först utav mig och Rebecca ( x i taket!!) 
Tjejmiddagen innehöll tacos käk, vin, shots kaffe , Gino och massa snack.. Tanken var nig först vi skulle gå ut.. Men vi hade mkt trevligare hos elinore och kände inte riktigt för det .. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar