lördag 30 augusti 2014

.......

Känner sån panik & stress i kroppen så jag hittar inte ens en rubrik ... 
Ligger i soffan och inser att det är lördag nu ... Veckan gick åter i raketfart ,, de var ju nyss mån morgon .. !?!? Och samtidigt inser jag att de är måndagsmorgon i övermorgon och allt är normalt igen på skolan ...lektioner , schema drar igång , på riktigt.... Vilket innebär att kl 08:00 kommer 11 st elever till mig för att baka som är tillval på elevens val... Eeeeh okej ... Fixar jag detta? Är jag redo? Kommer det gå bra? Blir det pannkaka av allt? Har jag valt rätt kakor att baka?
Under dessa 44-45h som återstår av min helg kommer denna hjärnan jobba på högvarv. Jag vet jag kommer tänka på att byta recept 18000 ggr , jag kommer få beslutsångest , kommer gripas av panik stress mm... Må så vara ... För egentligen innerst inne vet jag allt kommer bli bra !! Jag sätter bara lite förhöga krav på mig själv! Allt kommer inte vara perferk ,allt jag tänkt på kommer inte ske , de kommer bli kaoz . De gäller bara att acceptera det helt enkelt... Med liiite meditation , lite "whoooozaaaaa" och en hej dundrande förfest kl 06;00 mån morgon med massa skumpa och ett pkt lugnande kommer allt bli superbra ... Ellerhur!! Vad kan gå fel ?? (Förutom allt hehehe)

    

Hmm chockladbollar,fröbröd, scones, sockerkaka , muffins, kärleksmums, kolasnitt, morotskaka , plopprutor, äppelkaka , twixkakor, alfonskakor,schackrutor, kladdkakor, hemmasnickers, tobleronemuffins , tekakor, maraboukaka,,,,,,,,,,,. Tja valen är många ...... Igår var jag säker .... Idag vääääääldigt osäker .... 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar