fredag 1 augusti 2014

Att pw:a i snigeltakt

Dagen började med ett besök på Face & Body... Såg ut som kapten Hadock och ernie i huet 😀  Oj vad jag och E har mycket att prata om... Tiden bara gick. Boka in söndagen med henne för fortsatt girl talk hehehe ... 
Len som en barnarumpa begav jag mig till mamma . Syrran har sletet röven av sig med henne medans jag varit i Spanien ... Så har lite att ta igen nu känner jag... Mamma har tyvärr fått demens ...ingen rolig historia.. Vi väntar på läkartid för att få bedömning av vilken sort hon lider av.. Tills dess är det bara att ställa upp med allt vi kan fixa och hjälpa till med . Idag var det inköp på agendan .. Gick till Hemköp som ligger ca 200m från hennes dörr,eller kanske bara 100m, nära är det iaf .. Tog ca 15 min att gå dit.. Hon går med rullator och stegen är små och det går väääääldigt sakta ...jag själv går alltid snabbt och blir stressad av att gå så sakta , man kommer liksom ingenstans 
 Kolla in racerföraren hihihi (gör absolut inget narr av henne ,hon var med på noterna , Sanna fick denna bild ) 
Men samtidigt som det är jobbigt är det kul ändå. Hennes glädje och utlopp kan jag skratta gott om vid senare tillfälle ,men självklart är det mer jobbigt än kul!!! 
Efter shoppingturen som blev katastrof , då hon blev "attackerad " av en annan dam och hennes kundkorg och som mamma vråla Idiot till så jag skämdes röven av mig , gick vi hem och tog en fika, kaffe & muffins . Välförtjänt efter vår "lilla" pw hahahahahaha 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar