måndag 9 juni 2014

Skön morgon, som blev kaotisk, sen fortsatte de liksom bara utför..

Lite sovmorgon nu när där inte finns elever kvar. Skulle vara på plats kl 9. Fine! 8 drar jag till provtagning, för att kolla pk värde.. Världens jävla kö.... Ca 16 nr före mig... Trodde lätt torsdagar var de värsta dagarna... Hell nooo!

Under tiden, ringde jag pk enheten (propp mästarna) och berätta min situation med vad & fot.. Har under en längre tid, känt svullnad i min proppvad.. I torsdags börja jag få ont, i både fot & vad. Och har bara blivit värre under helgen.. I natt kom alla tankar, känslor, tillbaka till tiden, då jag fick propp.. Jo, typ samma känsla.. Samtidigt, ignorerar jag det.. För de händer inte 2 ggr.. Läkaren tyckte dock, att de var värt att kolla upp det, för man kan aldrig vara säker... Så, efter stick i armen, var de bara att sätta sig på akuten igen.. Samma rum, samma känslor, huääää!
Som tur var, så var de ingen propp! Tydligen är de ryggen, nacken som spökar, något ligger och trycker på nerverna, som gör man får ont.. Men hellre det, än en propp!
 
 
Så, från mellan 8-10:45 tillbringa jag min tid på lasarettet.. Kul? Nooo..
På jobbet sen, var det lite genomgång, om året som gått... (var fortfarande lite medtagen av min stress, så har inte lagt så mycket på minnet av det...samt jag såg/ser ut som oraklet själv... utslag i hela ansiktet, innebrännare överallt, inget smink att dölja det med, för allt var å skolan... Hello komplex-lady! så total kaoz för min del.. ) men ganska så kul att lyssna på. Fredrik ( rektorn) har gjort ett grymt jobb. Vi gratulera en 50 åring, samt avtacka en av fotbollstränarna mm mm
Efter det, stack alla ner på Felini och käka gemensam lunch. Najs. Sen tillbaka på skolan, för lite kaffe..(obligatoriska kaffet) 

Hade tid, att fixa fejan hos Eleonor i em. Så gött! Såg /kände mig både som Bert & Conchica "bratt"wurst på en & samma gång. Men nu är de tillfixat.
 
Så dagen började bra, med mysig runda i skogen med Lisa. Morgonen är underbar att promenera på, om de är fint väder.. Sen gick allt bara utför... Känner mig totalt värdelös, en hypokondriker delux.. Har förfan alltid ont någonstans känns de som.. Och aldrig är något tillräckligt bra... Ingen kraft, ork, energi till något....
Och , när man kommer hem, ska man, som alltid, försöka vara den perfekta frun, outstanding supermamma... Funka inte idag.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar