torsdag 26 juni 2014

En "att göra"

Idag har det gått i ett... Från morgon till kväll... Först ett snabbesök på skolan för att hämta nya fina tröjor.
Ny fin vit tröja.. Något stor, men skit i det ;)
Sen lämna finbilen på verkstad för byte av bromsklossar. Där hämtade syster upp mig för vi skulle besöka banken och betala den gode mannen.. (kl var då bara 10)  Tog en sväng inom skatteverket också, då vi tydligen även ska betala in skatt & arbetsgivaravgifter.. Mycket att ha koll på...samtidigt kul!  Men där var tok mycket folk, så vi palla inte vänta.. Skulle vara hos mamma 11:30..  Körde till Hbg, innan mamma ett stopp på vaperstore, för att shoppa e-cigg tillbehör..  Däremellan ringde jag skatteverket... Jo tjena : Du har plats 150 som betjänas av 91 handläggare...  Tror inte de nä...
Hos mamma blev det kaffe.. Kl 12 fick hon (vi)  besök av Helsingborgs kommun, då de Ska hjälpa henne med tvätt, städ & inköp, ca 8h/månad. Såååå skönt! En mkt trevlig kille, Alexander, berätta ingående hur det funkar, och gick igenom allt. Känns tryggt och skönt! Stor sten har trillat av ryggsäcken nu.
Här funderas de lite....
 
och här bestämms de lite..
Efter mamma drog vi till Maxi. Jag behövde nya stödstrumpor på apoteket. Shoppa även nya solisar. Paja mina gamla igår...
DP (bil meckaren)  ringde och sa bilen var klar..  Åkte till Landskrona igen. Ingela droppa mig på verkstaden.. Världens bästa DP hade inte bara bytat bromsklossarna, han hade bannemig rekondat bilen också.. Han fick världens största kram!! Han blir så glad, när jag blir glad...
Taadaaaaa
 
Rent och fint bak..
Och  rent och fint fram
Efter det drog jag till provtagningen för blodprov nu innan Spanien.. Då hade kl blivit 14:30.. For till Häljarp, till kansliet, för att hämta flaggor vi ska ha i Kalmar! Kl 15 hade jag massage hos Linda på gymmet (världsklass)  Hon hittade nerven jag har problem med i skuldran! Fy faaan vad ont de gjorde! Men gött med smärta, då vet man det tar...
Efter behandlingen var de hem, hämta dojor som skulle bytas till Lucas på Team Sportia i stan.. In, byta dom, hem, inhalera kaffe, andades lite..
Vid 17,kom världens bästa Sanna på besök..
Såå vacker!
Vi käka hämtmat, "Pizza".. Satt som en smäck, då, .. Kände mig som miss Michelin efteråt.. Blääää...
Gick igenom vad som ska fixas under hennes vistelse här (glöm inte kolla kalendern Sanna hehehe) 
När hon drog, runt 20, var det bara till att börja till Kalmar.. Lite kläder för väder, vin, cigg... Tja, har nog de mesta... Jag och några till ska bo på Clarion Collection Packhuset Enkelrum till mig :D Check på den... (Michael bor med de andra tränarna & fotbollsgrabbarna på en skola.. ) Nästan alla andra föräldrar ska bo här. Några har valt att bo på campingen. Ska bli så lyxigt med hotell!!! Go säng, go frulle, härligt gäng, samt att de är " al inclusive" med mat & fika...
 
Nu natti natti... Kl ringer 05:30 i morgon bitti

1 kommentar:

  1. Du är bäst ❤️❤️❤️ tack för pirren

    SvaraRadera