lördag 12 mars 2011

Slappe lördagseftermiddag = välbehövligt

Nu är det dax att ta igen sig på denna....Min, soffa... och ladda inför kvällens festligeter. Har varit en tuff vecka & jag känner mig rätt så slut nu........

Börja dagen med att sätta kl på 08:00. Upp och ta en kopp te i lugn och ro, sen, begav jag mig till slingan för att inta mina 5 km.. Gick hyfsat idag... 4.75 km  på 29:32.... Så ja, jag hade klarat 5 km under 30 min idag, wiiihooo. När jag sprang där och tog ut mig ordentligt, gick det upp för mig jag missat ta astmamedecinen, så fick jag lite panik och kräkreflexerna satte igång... Jajajajaja inte så fräscht kanske, men jag kräkte aldrig:). Men kände jag tog ut mig till max, blev lite stressad av det + jag hade en tidspress att vara hemma på då jag skulle jobba med idag. Nästa helg ska jag pressa mig själv att klara 5 varv på slingan iaf. Kommer man bara in i ett speciellt tempo, känns det som om man kan springa mera än man gör.. Så det måste jag ju testa, MED astmamedecin ;)

Igår var Jocke och hälsa på. Alltid kul. Jag baka 2 kladdkakor som ska med på fest ikväll, och så baka jag en till oss som vi smaska på. Ett nytt recept. Nog en av de sämsta jag gjort... Den var god alltså, men jag var ändå inte riktigt nöjd med den... Vet inte riktid vad det var som var fel... Receptet finns på receptsidan iaf.

Kladdkaka med crisp...
Jag & Jocke körde dansspelet.. Jag förlora ALLA matcherna. Hmmm inte bra. Jag är helt säker det är fel på spelet ELLER x-boxen.... Jag är ju bra på detta annars :)) Så förlora alla, nä nä, det finns inte på kartan.... Ska bara laga spelet så ska jag ta revanch inom kort......

Vi bjussa på en "helgbiff" tror jag det hette... Vår nya fredagsmiddag, mediumstekt kött, pommes & bea sås från lomanders, yaaammiiiii. Dock välstekt till barnen. Själv gillar både jag & Michael när köttet är "lite blodigt" ...
Lucas har haft en övernattningsgäst inatt, kusin Marcus, och inatt ska Lucas sova hemma hos dom. Det har fnissats rejält härhemma idag, under den tid jag varit hemma iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar