torsdag 17 mars 2011

Det var det här med frukost.....

Hmmm jag kan inte förstå hur man kan hoppa över dagens viktigaste mål... Frukosten... Det är ju dagens viktigaste mål, bränslet till en fungerande kropp under dagen.....
Idag har jag skojat till det med min übertrevliga kollega , som inte " hinner/orkar" äta frukost innan jobbet... Den äter hon här på jobb...Det är bra hon äter iaf, men ibland "glömmer" hon den... Aja baja..... Linda måste genast in och "påminna" om detta mål... Och då vill jag gärna in och tala om hur viktigt detta målet är..... Denna lapp satte jag upp brevid henne idag...


Hur viktigt är det med frukost?
Jag säger aldrig att det är bra om du kan äta frukost. Jag säger att du måste äta frukost. Folk som säger att de inte är "frukostmänniskor" får helt enkelt bita ihop och försöka hitta något som de kan äta. Står man inte ut med att tugga så tidigt får man svänga ihop en bärsmoothie. Inga ursäkter! Och varför frågar du dig. Jo saken är den att om du inte äter frukost så ställer kroppen direkt in sig på svält och fettförbränningen går ner på sparlåga. Och detta hänger i resten av dagen. När du väl äter så kommer din kropp att se till att lagra så mycket fett den kan. Så vill du ha en hög fettförbränning och få en hälsosam viktnedgång måste du äta frukost. Och sedan äta regelbundet resten av dagen.



Big NO NO!! Så här får det inte se ut till frukost el fm fika..




Så häääär kan det däremot få lov att se ut!! :))


Med "glimten i ögat" hoppas jag nu att få se henne njuta av sin frukost kl 09,00 var dag....  Och INTE glömma bort den, då kommer jag hänga lappen i hennes lampa som är ovanför skrivbordet..... Hihihihihihihi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar