tisdag 8 mars 2011

Sladden är " back in buisnes"..

Jadå... Min sladd via telefonen och datorn har börjat att fungera igen.. :)) Jag, "JAG", löste problemet själv... Den var inte alls i sönder, det var enbart jag som var helt sanslöst otecknisk... Jaaapp, jag erkänner själv, vad problemet var, kommer jag dock inte att säga..... Lite måste man få  behålla för sig själv....

Tisdag idag, Fettisdagen & Internationella kvinnodagen... Hrmpf... Vad påhittiga världen är då... Semlor har ju sålts sen i julas... eller iaf sen precis efter nyår....lönt att de ska ha en "egen dag" om de ändå har frossats i sådana ett bra tag nu... Nu är man ju ganska trött på dom... Nä, blir ingen sådan idag... Och internationella kvinnodagen... Hur ska man fira det då? Är det någon som firar det? Hörde av Irma att det firas tydligen i hela världen. bara vi svenskar som inte gör något speciellt av den... Hon hade redan fått massa sms av sina vänner som inte bor i sverige, att de hoppades hon skulle ha en bra dag bla bla bla och firades med blommor osv... Va??? Blommor idag...?? Nä nä, blir inget med det heller... av vilken anledning undrar jag då?

Var ute på min dagliga morronrunda med vovven i morse. och vilken skillnad det är från förra veckan med "ljust på morgonen" :)) åååhhh jag bara njuter... Äntligen går vi mot ljusare tider. Wiihooo

Denn morronbilden skojar man inte om, tagen ca 05:48

Hmmm gillar dock inte dessa - grader.. Skrapa rutor ÄR inte kul!
Idag blir det styrketräning på lunchen. Ser fram emot det faktiskt... Nu jäklar kör vi ett ryck till.. Tis & Tors ska det bli. Har varit superduperdelux kass under hela förra veckan med Biggest Looser... Tyvärr..... Men jag pallade helt enkelt inte. tappa orken och lusten helt.... Och träning ska ju vara kul, annars kan man lika bra skita i det... Ska se om jag hittar orken igen... Men jag springer på morgonen ca 3 km, varje mån, ons & fre. Lördagar blir det slingan, 5 km, tränar zumba var onskväll ( dock inte denna vecka, måste avboka ) och styrketräning + crosstrainer tis & tors.. Så jag tycker ändå jag gör en hel del. Försöker även göra sit up´s var kväll i vardagarna innan jag går och lägger mig... Läste på en annan blogg idag, en träningsblogg genom mama tidningen, om en som hade en sådan pilatesboll som jag har, hon körde med hantlar på den med, det såg bra & enkelt ut.. " Hantel-kickbacks på boll" Så nu är jag helt sugen på att köpa hantlar med!! Får nog bli så... Vill ju bli av med "gädd-hänget" :))



Känner att det börjar bli dax att ta tag Vårruset med som går av stapeln 2 maj.... Fixa anmälningarna så allt blir klart i tid.. Men varför egentligen bryta en tradition, varför inte göra allt i sista minuten som jag brukar...?? ;)
Nu springer jag 5 km på ca 30 min, målet är under 28... Ska gå...Inget är ju omöjlig ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar