söndag 20 mars 2011

Det var denna helgen det......

I torsdags, så var jag hos Helle och hälsa på. Fick en försenad födelsedagspresent. S K O R!!! Ååååh vad dom var fina. 1000 tack igen Helle. Nu ska jag " blinga" så fort det blir väder till det :)) Jag blev skit glad iaf...!


På jobb i fredags blev jag grymmesugen på la la.. Sarah tipsa mig om varm choklad med en skvätt grädde i & kanel på toppen. O M G vad gott det var, yammi.... Jag njöt i ca 1-2 min, sen var den slut... ville ha mer, men det gick ju inte.... såhär kan jag inte ha det.... Jaja, detta har varit en "syndar vecka" som inte gått av för hackor... Kakor, gott mm på jobb.. hmmm dax att ordna upp livet lite igen..  Fick lite ågren.... Men ibland behöver man nog lite utsvävningar... Eller....?



Igårkväll var jag ute en långispromenad med Tajan. Superskönt väder... Dock alldeles för mycket " dyll" för min del... Blöt om fossingarna, men det redde upp sig när vi väl kom ut på " riktiga" vägar.. Var nere en sväng om golfbanan, och hade en härlig kvälls sol att njuta till. Bara jag & Tajan, och en härlig himmel... Superskönt. Sen bar det av hemåt till en hungrig gosse som önska "Banana pankakes" utan banan.... hahaha, bara jag som gillar det ;) Så så blev det iaf... och det smaka fina fisken och satt som en smäck. Han hade kämpat på bra på sin cup nere i Bunkeflo och förtjäna vad han önska till middag helt enkelt.

Saknar grönskan... mycket "dyll"....

Solnedgång......
Banana pankakes

Idag såg jag först Ruskprick, Knorrhane & Skrållan på tv innan jag  tog tag i mig själv.. Mästar film. Väcker många minne till liv :)) Ruskprick äger!!!
Sen tog jag mig en joggingtur, när jag sprungit en bit fick jag sms av Jocke att han ville hänga på... Jag vände om och sprang tillbaka på slingan och inväntade honom.. Då hade jag sprungit 4.45 km redan.. Vila i 2 min sen dök han upp. Vi tog och sprang 2.5 km tillsammans... Jag var helt nervös att det inte skulle fungera... För jag kan banne mig inte prata samtidigt som att springa då man flåsar till max... Men vi tog det lugnt, han sakta ner mig lite, tyckte jag sprang för fort...... Och jag fick INTE stanna och vila för honom, han var "benhård" ;)Så det gick att springa och föra en diskution ändå =)) Jippi " i did it"  !! Såklart man flåsa mm, det tog ett tag innan en mening var klar om man inte sa den i racer fart, men det gick iaf!!! Nu vet jag att jag fixar det. Vi snacka lite om träning mm och boka att vi skulle springa tillsammans även nästa helg. Han ska visa sin "runda" han bruka springa innan. Sen ska han hjälpa mig med intervallträning, + lite annat... osv.. Ojojojoj han blev helt enkelt min egna "mini"  PT Hahahahahaha

I em var jag & Lucas hos syrran och hälsade på. Det har gått 1 månad sedan vi sågs... Helt galet vad veckorna rusar iväg.... Det var iaf supertrevligt som vanligt. Kaffe, fika & trevligt sällskap, en härlig sön eftermiddag i all sin enkelhet....
Syrran Ingela, henens Tommy och även en Emma....

2 kommentarer:

  1. Ja det var jätteroligt att träffa Er med.... Som du själv säger, tiden går så snabbt alltså. Kan inte fatta att det var så längesedan vi sågs =0

    Ha det så bra! Vi hörs....
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vill ni ha sälskap på intervallträningen så säg bara till - för jag MÅSTE börja intervallträna, och det är bannemig inte lätt att motivera sig att göra det själv....

    SvaraRadera