torsdag 10 mars 2011

Plankan.. Me like It....

Så.. Då har man lagt in ännu en kvällsrutin... Att träna plankan.... Jag gillar grejen....
Blir ännu mer taggad av att träna nu när jag vet att jag kommer "svulla hela helgen" Hahaha måste ju få bort det snabbt igen :) I morron ska det bakas lite kladdkakor inför lördagen fest + att Marcus ska sova hos oss  & Jocke kommer hit och käkar, man vill ju göra sig till lite och bjussa på en go´efterrätt.......


ettbraliv-coreplankfot.jpg

Börja med 3 x 30 sek men när du känner att du orkar mer – gå upp på 45 sek och sen vidare upp till 1 min.
Tänk  på, Att suga in naveln ordentligt för att undvika svank, att vila när du känner att du börjar svanka
Muskler som jobbar: M. Transversus Abdominis, vad det nu är för ngt....? Jag blir glad av att "magmusklerna" jobbar på lite ;) Men hittade denna bilden på en annan sida

ettbraliv-transversus.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar