onsdag 23 mars 2011

Fick städat skrivbordet idag....

Jahapp... efter min inte alltför kuliga morgon hant jag inte mer än komma till jobbet för att bli påmind om att vi skulle få besök av Handelsbanken Finans, Thomas. Han skulle sitta med oss idag för att lyssna på våra telefonsamtal gentemot kunder för att komma med tipps om hur vi kan " sälja mera". Ooooh hjälp... Detta innebar ju att jag var TVUNGEN att röja på mitt skrivbord, för att han överhuvudtaget skulle få plats med en kaffekopp. Kanske var ett possitivt tecken ändå att han skulle komma....


Iof, han hade kunnat få plats med en kopp ute på hörnan.. vet inte vad jag tänkte på där....

Och alla dessa sladdar..... koppla in här & där.. en lur till mig & en  lur til han.... Allt för att sitta i trassel.....




Här är han, Thomas, sitter på ännu ett välstädat skrivbord.. Men det är det iof alltid :)
Han var även bussig och bjöd på lunch. Det blev Thycko Brahe. Skulle ätit på Gyllene Koppen, men dom hade stängt.... För min del blev det en förrätt, då jag inte var så hungrig, en Getost med pesto och någon grov macka, med lite sallad. Jätte gott och jag blev helt lagom mätt. De andra käka Thyckos burgare och schnitzel. Det hade säkert med varit gott, men jag var inte så sugen på det. Getost ÄR gott, och jag äter det så sällan, så det gäller att passa på. Sen tyckte dom jag var rätt så rolig när jag berätta jag alltsom oftast har med mig ett hårdkokt ägg i väskan.... Jaaaaa, varför har jag då det??? Jo, för blir man hungrig och sugen på något i ren panik, så vipps, så kan man ta ett ägg.. ägg är nyttigt och stillar hungern på en + att det är jättebra för kolesterolen,  man kan aldrig äta förmycket av ägg.  Jag behövde dock inte äta det idag, för jag har inte känt att det behövdes... Tar kanske ett ikväll, om suget sätter fart...... För idag är jag grymme baksugen.. åhhh, har hittat massa goa recept som jag vill testa.... men har inga ingridienser hemma, vilket nog är tur... Känner jag MÅSTE hålla igen på det goda ännu mer. Vill inte hamna i fällan igen. slut med det... Får kanske se till att baka till helgen istället... Men då är jag säkert inte lika sugen mera :)) Sen är det ju inte 1 sak man ska handla hem... Nä nä, säkert 10 olika saker jag behöver.. och då ska jag först ta mig in till stan och handla... nä usch, kände att det redan sprack där.....

Om 2 veckor åker jag till buddapest med jobbet. Konferens. Idag såg det bra ut på väderkartan, och det blir ju bara bätte och bättre....

Ska bli kul att komma dit. Har aldrig varit där.... Åker 9 april.... Missar Lucas födelsedag :( samt Häljarps Vårcup.... lite trist, men, men..... Blir borta i 3 dagar, så Micke & lucas får en riktig " Grabb helg".....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar