lördag 28 februari 2015

Träning, bakning, klippning, mamma och lördagsmys

När kl ringde 9 dag viste jag inte vart jag hade röven... Ögonen hängde nere vid anklarna ... Kändes som jag nyss somnat.. Masa mig upp, fixa kaffet och la mig i sängen igen... Lilleman började vakna till liv.. Vi mös ett slag , drack kaffe och läste tidningen.. Sen upp och fixa lördagsfrullen.. Varma baguetter med nutella och oboy.. Kl 10 var jag klar .. Det var inte arvingen... Han la i backen, ville inte träna, ville sova... Vad händer??? Jag fick typ tvinga honom, locka honom mm.. Är detta för han börja komma in i tonåren?? Han har 1år kvar...minst... Jag gick Bananas ,han sura för jag blev irriterad... 10:30 börja träningen ,, vi fick gult kort... Kom 10:43.. Inte mitt fel denna gång,, men jag tog kortet hehe,, försökte köpa mig fri för en 500kr,, funka inte.. 
Hämta igen strax efter 12 .. For hem och satte igång att baka... Ja inte lurre ,,han hängde i soffan och körde tonårsfasoner..
Blev sega daimsnitt idag igen.. Har blivit en favorit .. Snabbt och enkelt,, de gillas❤️
Hade lovat ta med fika till Jocke.. Han skulle klippa lurre  .. Tommy med familj var också på plats där.. Mysigt med kusinhäng samt jag inte träffat dom sen julas.. 



Efter Jocke körde vi upp till mamma för att säga hej... Ingen större förändring sen i torsdags.... Hon vill hem... Vi tycker jon ska stanna så längde de går... Än klarar hon inte sig själv .
Plåstret har trillat från huvudet.. Man ser hur hon är häftad ihop... Uärk ... Jag får rysningar... 

Vi var inte hemma förrän efter 18.. Bara att sätta igång med middan.. Lördagsmellomys stod på menyn. Thaimat som vi gjorde själv... 
Kycklingspett med ris och jordnötssås .. Mumma.. 

Massa tända ljus


Och pannacotta med nutellabotten till efterrätt - Kärlek 



Dagens mello hade lätt det bästa startfältet.. Vi höll på alla som gick till final och andra chansen.. Men inte som det blev.. Men vi hade rätt uttagna iaf. Riktigt spännande ..
    Kung haha 

Vi mugga godis så vi häll på att kräka ... Rätt gött ibland.. Nästan ett ett måste helt enkelt... 

Fick även höra idag på Lurres träning, att Jag, var en förebild åt henne... Wow liksom ,,, precis vad jag behövde höra efter denna h-veckan ... Blev superstolt !!! 

I morgon ska jag och lurre kika på bil ... På mini Coopern ... För skojs skull och även lite allvars skull ... Jag behöver verkligen en nyare bil nu... Måste kolla vad det kommer kosta mig... 
Ev ska vi på bio också.. Mysigt... Natt på museet 3... Sen är mammaveckan över... :( 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar