tisdag 3 februari 2015

Eld i munnen,... Och tunna gafflar...

Idag bestämde Lurre vi skulle käka tex mex korvgryta från matkassen..... 
Jag kan säga det brann från våra munnar...... Jag hade såklart inget chilipulver hemma, så jag tog istället cayennepeppar .... 1tsk till oss två.... Tydligen jättemycket fick jag höra i efterhand av syrran..... Min mun höll på att brinna upp... Det sved i tandköttet...  Tror dricksvattnet i hela kommunen är slut snart så mycket jag drack... Stackars Lucas sa också att : mamma, detta var lite starkt,,,,,, jag bad honom sluta äta  och plocka genast fram kalla mamma Scan köttbullar åt honom.... så han fick lite mat i kistan iaf... Själv kämpade jag på med att äta upp de mesta från tallriken... Men jag slängde faktiskt hälften... 


Såg gott ut.... Men vi konstaterade bägge två att denna maträtt kommer aldrig mer att tillagas...!!! Misslyckades ännu en gång idag,,. Jag blev inte förvånad.....

Helt spontant bestämde vi oss för en kaffe och myskväll hemma hos syrran... Vi ville överraska med kakor... Gaffelkakor..... Sagt och gjort...och vi var igång...


Såhär skulle de se ut när de var färdiggräddade... Resultatet då...?? Platta som pannkakor... Fula..och inte alls som bilden visa hur de ska se ut... Och inte i närheten av lurres och Davids kakor förra veckan... Hade jag haft ett skjutmått hade tjockleken kanske visat 1-2mm höga... Förvånad??? Nä inte ett dugg.... Detta är helt enkelt inte min dag... ALLT har blitt fel.... Men men, vad är en bal på slottet.. Smaken satt iaf,, 10 av 10 möjliga .... Och de är ju huvudsaken.. Syrran och Tommy gillade dom också.. Så slutet gott iaf.... 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar