måndag 2 februari 2015

Ostiopat och podcast...

Idag på lunchen var jag hos Dennis på Atlaskliniken ... 

Vad gör då en Osteopat...? Enkelt googla de hitta jag detta som förklaring: 

Vilka besvär behandlar en osteopat?

Både akuta besvär vid skada eller överbelastning liksom mer långvarig smärta orsakad av arbetsrelaterad stress och överbelastning. Några exempel är: rygg- och nackbesvär, ischias, huvudvärk, migrän, yrsel, andnings- och matsmältningsbesvär, premenstruella smärtor, sträckningar, muskel- och ledvärk, tennisarmbåge, idrottsskador, förslitningsskador och stress.







Passar nog mig som ha den i handsken!! Ny tid inbokad om 1v.. Nu i jan och feb hade han erbjudande om att boka 2 beh, men bet bara för 1,,, toppen,,, för gratis är det inte... Lite läskigt bara när han knäckte ut rygg och nacke.. Knakilibrak sa det.. Jag blev livrädd,,, whaaaaaa,,,,,,,,, försökte slappna av,, men hallååå hur lätt är det? Men skönt efteråt iaf.. 

Annars har dagen bara flutit på... Har haft 2 st nya "arbetstränare" från start 11an idag.. Skulle haft 3, men en var sjuk.. James ... Men David och Birgitta kom.. David är rastvakt och idrottshjälpreda ,, Birgitta kommer jobba i städet.. Kommer bli hur bra som helst... 

Alex har idag fixat till vår egen radiostation... Han är sååå grym... Väntar bara på nån mick tror jag, sen kan vi köra igång på riktigt... Våra elever ska alltså podcasta ... Hur coolt är inte det?? 


Vi är rätt hippa på vår skola....gillar att följa alla trender....  Inte eleverna då asså... Utan alla vi andra..hehehehe... Här kör kapten Morgan en "duck face" , mitt i podden ... Heeeelt normalt.. Helt vanlig dag på Akademin..


Vet jag sagt de för,,kommer aldrig trötta på att säga det...... Men jag Älskar min arbetsplats och mitt jobb.... 
Nu är det bara 9 arbetsdagar kvar tills sportlov... What, whaaat,,,,, vem har lust med lov? ;) har ju precis varit jullov liksom.... 
Nästa måndag ska vi ha en föreläsare på plats... Micke Gunnarsson .. Ska bli intressant... På tors denna vecka ska jag beställa lite snacks till aftonen... I hälsosam stil... Typ morotsstavar o dyl... Undras om de blir liv i luckan om jag beställer chips,,, bara för att jävlas...ett litet "practical joke" .. Chips är ju gjort av potatis... Potatis är en rotfrukt,, rotfrukt är nyttigt..... Alltså nyttigt.... Hehehehehehe... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar