torsdag 19 februari 2015

Alla hjärtans present och sjukhusbesök

Har heeeelt missat att tacka dig fina vän för den underbara ljudpåsen jag fick i allahjärtans dag present ... ( har bitchslappat mig själv rejält! ) 


En superfin ljuspåse med vacker text på, låg i posten för 1v sedan.. Love It ❤️ Du e så grym Linda ! 

Idag var jag och syster med mamma hos läkaren i Lund på nevrokirurgen. Hon kommer få en "shunt" inopererad i huvudet. Gött. Men där e kö,, skitsamma , bara vi vet det blir av! Hon har "vattenskalle" som medför alla hennes diagnoser just nu. 80% av de som får en slang från hjärnan till magen blir bättre .. Så förhoppningsvis blir hennes balans bättre.. 

Vi fick låna rullstol åt henne då hon har svårt för att gå.. Jag har defentitivt inte körkort för rullstol ... Jag hitta mitt i cornflakes paketen i morse ,, enl mamma ... 
Bästa samtalet idag till syrran var ändå att hemvården vill träffa oss på tisdag nästa vecka, för att vi alla ska övertala henne att de ska bli ett hem för henne .. Hon fixar inte bo själv mer ... Det är inte min mamma som sitter där i soffan .... Min mamma kan gå, laga mat, gå ut, handla, tvätta, sköta sig själv ... Inte min mamma som inte kan reda sig själv, inte klä på sig, inte vet vad hon gör el säger, tappar tid och rum ... Nä, så ett hem Kommer göra susen,  med folk som tar hand om henne, där det finns andra att prata väder och vind med, snacka skit mm... Såklart är där också kö på sådana hem.. Men bara att processen är igång är helt fantastisk.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar