tisdag 24 februari 2015

Lyckad op , fortsatt vabb och bullbak...

Kl 8 i morse rullades mamma in på op.... Kl 8:30 var de dax för läkaren att göra entré .... Strax efter 10 var allt klart.... Och allt hade gått bra enl telefonsamtal med läkaren.... 
Jag ringde avdelningen nu ikväll...hon var trött, men hade fått i sig en macka till kvällsmat... Får åka och hälsa på henne i morgon.. Förmodligen flyttas hon till Helsingborg på torsdag....och vi hoppas på hon får ligga inne till måndag åtminstone ....

Ganska coolt att där sitter en slang, inne i henne nu, från hjärnan ner i magen.... 

Lurreman fick stanna hemma idag också...men i morgon ska han gå till skolan... Vi har sett labratts hela dagen... 

Jag var en snabbis på jobbet i fm och lämna varor, sen åkte jag hem igen till sjuklingen så vi kunde äta frukost.. Han var besviken han inte fick någon fralla från akademin... Men så är det när man är sjuk,,, hehehehe.... Han fick nöja sig med en varm baguett i ugnen helt enkelt... 
Själv käka jag en bananpannkaka till frulle.... Mosa en banan och vispa i ett ägg,,, stek på låg värme,, klart... Enkelt, gott och Helt okej... Tog även en rågmacka också för att hålla mig mätt längre.. 

I em åkte vi på lite jobb från skolan.. Vi blev lite inringda.. Gjorde inget,, skönt att komma ut lite.. Såklart hänka Lurre på.. 
När vi var klara med vad vi skulle åkte vi och handlade lite ingredienser till ett bullbak... Det var hans önskan idag... Så efter läxorna var gjorda satte vi igång... Blev vanliga kanelbullar... Utan formar, för de saknade jag tydligen... 




Nu är frysen full... Den är ju inte så stor hehehe,,, bara 2 fack..... Får bjussa hit lite folk på fika helt enkelt.... Och yes,,, jag syndade och käka en bulle... Skulle inte,,men kunde inte stå emot... Gatt dammet.... 

Nu är de kväll,,, sitcom tisdag för mig,,,, och cl för arvingen i sängen.... Thank god för streamat....








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar