torsdag 12 februari 2015

Förbannelse, Ute i svängen, ny smak, dörr och saknad ...

08:12 idag ringde mobilen... - mamma.... Valet och kvalet med att svara,,, men gjorde de ändå,,, Tja, som vanligt högg hon direkt ... Jag blir så trött på henne.... Jag kan inte förklara med eller i ord hur stor min frustration är nör vi pratar,, hon suger all energi direkt ....zaaaaaaaaaaaah...... Ja hon är min mamma,,,,, men jag är då trött på denna situation.. Ilska, glömskhet, surhet, bitterhet osv....  1v kvar till Lund ,,, möte de komma med något förslag åt henne... 

Efter samtalet med henne och hennes vårdbolag, fanns en enorm ilska inom mig,,, den var tvungen att komma ut innan tårarna skulle strömma ut... Jag greppa ett gäng flyers och for ner på stan för att göra lite PR åt skolan,,, för att få ngt annat att tänka på...  Satte upp på informationstavlor, reklampelare mm... Dock sakna jag tejp i väskan... Vad hände med häftstiftstiden... ?? Nu e det tejp som e innegrejen helt plötsligt... Märks man inte varit ute i svängen på ett tag,,, hehehe...

Hade även fått order av Nicklas att shoppa lite idrottstillbehör som en bag, innefotbollar, västar i 4 olika färger och kina koner... Jag stegade in till Benny på team Sportia med listan och fick med mig allt utom västar... Såklart passa jag på att lägga lite reklam i kassan.... ;) Man får inte vara dum,,, hehe..


Påväg ner mot c-syd stanna jag till på Ica i häljarp och pimpade anslagstavlan ..... Passa på att gå inomen sväng inom och säga hej .... Där hitta jag en ny medlem i familjen kvarg..... Ooolalaaaa.... 
    OMG,,,, - kärlek......

Parkerade bilen på C syd 10:42,,, skulle in på sportbutikerna och checka västar..... Kom då på att jag hade en date med hantverkaren kl 11 för att Lurre skulle få sin dörr...  Helvetes jävla skit... Messa honom och korsade fingrarna med att jag satt i möte och skulle bli 10 min sen... Sprang in i 190 både på Inter-sport och nån outlet sportbutik ... Inga västar nån stans.... Crap... Faktiskt parkera jag bilen utanför lägenheten igen 11;13,  så jag var relativt snabb ändå ..... 
    Vit dörr.... As snygg!!!!! Nu vill jag ha alla vita! 

Ny dörr på plats 11:40 sen var de dax att gasa iväg igen... Hade date med Nicklas 11:45 i idrottshallen..  När jag lämnat sakerna jag shoppat fortsatte jag att pimpa stan.... 


Tillbaka på jobbet,,,, fick shoppinglista av Prickelina , så iväg på kvantum igen... Hitta då dessa nyheter i kylen....
Yoghurtkvarg..... Hmmmm får terras en annan dag...  Älskar nyheter!!  

När jag återigen kom till jobbet så tog jag ett samtal till ett vårdboende i Hbg,,, för att förhöra mig hur de går till om det behövs ett hem för mamma ( tanken hade malt i huvudet hela dagen..) Svaret blev inte alls som jag tänkt... Helt tvärtom... Trodde man kunde ställa sig i kö,,, men näää,,, nu ska hemvården besluta om nästa steg,,,, det är dom som avgör, TILLSAMMANS , med mamma... Om de är läge att ta in på hem eller inte.... Jag blir helt matt.... Jag blev förbannad, arg , ledsen , besviken mm mm.... Tårarna brände bakom ögonen,, kände hur en demon ville ut ur kroppen ,,,, så åkte faktisk hem för dagen,,, men innan jag åkte hem,,,, tog jag en sväng till pappa.... Kände jag behövde hälsa på honom,,,, be om lite hjälp... Få lite styrka.....  Tände ett ljus och satt där en stund....


Skönt att bara få vara,,, bara sitta där.... Funderar på om han ser mig, hör mig .... Känner mig,,, känner att jag ber om hjälp, ber om styrka ....  Men de gör han nog.... För när jag satte mig i bilen, kände jag en sorts  "våg" genom kroppen.... Och när jag kom hem var jag så trött så innan jag hann fälla en tår, så somna jag,, vakna i fosterställning 1 1/2 h senare...  Saknar min pappa jättemycket just nu... Önskar jag bara kunde få träffa honom en liten sväng....vi kunde mötts halvvägs ,,,, de hade räckt för mig.... 









1 kommentar:

  1. Oj!
    Är det så omständligt att få plats??? Hade jag ingen tanke om att det var på det viset... Ja, då får vi se nästa vecka vad som händer annars får vi ta hjälp av hemsjukvården-biståndshandläggaren för att kolla hur vi går vidare...
    Hoppas du har en bättre dag idag <3<3<3
    Hörs! Kram kram systeryster

    SvaraRadera