måndag 23 februari 2015

En helg full av Att göra, fotboll, middag och en Lurreman

Wow... Redan måndag... Hinner inte med i dagarna... Helgen liksom bara susa förbi...
I fredags var de sista dagen på "lovet".. Den tillbringades till stor del med att shoppa inför estetveckorna på jobbet... Valde att fixa med inköpen av mat i den absolut värsta affären i Lna ... 
CityStress.... Jag vet inte varför jag ens varför jag går dit.... Får utslag på hela kroppen,,,stora bölder... Meeeen, de har självscanning, och de är det ända plusset.... Och tur är väll det... För mitt köp blev väldigt pinsamt när jag drog kortet... : Medges Ej.... Mmmmm kuuuuuuul...... Nått vajsing med kortet men allt löste sig i slutändan... Men tänk att stått i kö,,, lassat upp varorna på bandet,,,och denna sits uppstår ( jodå, har varit med om de förr,så inte inte första gången,,,) och Alla som står bakom en bara glor, och undrar vad man sysslar med...typ "Kolla där är tanten utan koll" ....gaaaanska pinsamt..

På kvällen var jag utbjuden till Therese, Krille & Marcus på lite käk och chill.... Blev lasagne... Mumsfillibabba...

Blev även firad i efterskott med en liten present,.. Känns som jag fyllt år i flera dagar... Supersnällt... Blev ett presentkort på hudvårdsstudion.... Får väll gå dit och höra om de kan fila till fejset en dag... Polera upp de liksom.... Hehehe... 

Åt en fantastisk go efterrätt också.. Glass med ljummen pekannötsås ... Jag var 7e himlen...  Och de tog liksom inte slut där.. Nänä,, sen kom salta kex in och en Philadelphia ost som de hällt över lite sweet chilisås på... As gott!! 


I lördags var det tvättdag.... Och tur var väll det... Hade inga kläder kvar,,, nada,,,, så tvätta snabbt som fan mellan 8-13 för sen var de dax att styra den silvriga kanariefågeln till Eslöv... Lurre hade cup igen.. De gick vidare från måndagens vinst, till en ny turnering... 
Gick tyvärr inte lika bra denna gång.... Grabbarna förlorade alla sina matcher... Lätt sammanbrutna var dom efter sista matchen... Men stort av dom att komma på 8e plats av hela 40! lag totalt... Coolt.... 
Någon snäll person hade med sig kaffe,,,, och självklart tackar man inte nej till en kopp... Känns som alla andra tänker till,,, Medans jag själv liksom "bara är" och inte alls tänker längre än näsan räcker...

När turneringen var över, gasa jag hem igen i 190.... Hade en date i Glumslöv med Helen & c/o och middagen var klar 17:00.. Så är det när man har småbarn,,, man äter tydligen så tidigt då... De har man nästan själv förträngt..... 
Blev en god oxfilé m pot gratäng, ugnsrostade grönsaker och massa vin.... Såklart bänka vi oss vid tv:n till mellon... Och då kom värsta efterrätten in.... Glass med smak av wienernougat , saltmandelglass, toppade med extra mandlar, chokladsås, och lite bär... 

Mellon var ingen höjdare denna veckan heller.... Jag är rätt besviken i år faktiskt... Mest mög...
Satt en bit in på natten och snacka gamla minnen ( as usualy) sen kom taxin och hämta mig.. Hade tänkt sova där, men alltid skönare att vakna upp lite halvt bakis i sin egna säng,,, med massa kaffe..

Igår var det mest slött under många timmar,,, sen lite shopping igen till jobbet... Och tillslut blev kl 18:30 och Lurreman kom hem ... De hade spelat laserdom i Hbg och lille krigaren var hungrig... Jag hade fixat till lite kebabbtallrik till oss.. Faktiskt gott för att vara köpt i en affär... Ingen egen krydda,, de smaka bra direkt... Till de, jättepommes, vitlökssås,och bea... Blev en brakmiddag 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar