onsdag 4 februari 2015

Bättre dag, mysonsdag, möte, ny kudde och matte...

Idag har varit en bättre dag än igår... Inga böter på rutan idag ente.. Gött!!
Hade fått världens längsta mail av chefen inatt som gått ut till all personal,, om lite ändringar under dagen mm ,mm,, det var så långt och innehållsrikt att jag missa nyhetsmorgon och vädret mm... Man undrar ibland om han sover överhuvudtaget,,,,
Nåväl,, efter jag dumpat Lurre i skolan och var tillbaka på jobbet så var det bara att kavla upp ärmarna och  bre upp alla frallor till cafeterian.. James, nyförvärvet, hade missat bussen och skulle bli sen... Jag jobbade nere i cafeterian under fm.. Back in business typ :) 

Jag och Niklas har bestämt vi ska ha "mysonsdagar" varje vecka... Och med det innebär detta, att vi säljer kanske korv med bröd, våfflor, piroger mm mm,,, sånt som är enkelt,,, och gott för barnen.. Till ett hyfsat pris.. Idag valde vi att sälja korv med bröd... För en tia.. Bra pris.. Jag kollade med Lurre häromdagen , om hans skola hade sålt korv m bröd, vad han hade kunnat tänka sig bet,, han sa 20kr,, så då var 10kr ett superpris enl mig hehehe.... 
James stod som kioskkocken och sålde för glatta livet.. Det blev mkt uppskattat....
I morgon är allt som vanligt igen... Det här extra, gäller endast onsdagar,,, så har de något att längta till ... 

Under em var jag på mitt första möte med BoIS .. Var lite nervös, men de gick super.. Vi var 6 pers i gruppen.. Nytt möte igen om 2v.. Har lite att fixa tills dess... I morgonbitti ska jag på ett möte till därborta, som även inkluderar frukost... Lyx..... Kl 13 har jag ett telefonmötet med clicksystem (närvarokontrollen) och på fre har jag 2 möte inbokade på fm, ett efter lunch,,,, måndag har jag ett inbokat direkt på morgonen... Shiit,,, de händer grejer nu...min kalender är fullproppad.... Superkul...!! Me like... 

Hämta arvingen efter skolan.. Han hade med sig en kudde som han sytt på slöjden... Själv,, Jag är grymt impad av honom...as cool!! 


Hemma tog han fram matteboken och gjorde sin läxa .... Han behövde min hjälp en gång... Fixa jag det,,, njaaaee,, jag fick kontakta en spec pedagog som hjälpe mig och sen kunde jag hjälpa Lurre, hehe,, jag suger verkligen på 5ans matte... Mycket bättre på 6ans hehehehe..

Idag körde vi inte Matkassen...hade glömt ta ut kött från frysen ( nopp, ingen micro) Istället valde Lucas "blodkorv" inte min favvomat precis... Men man får ge och ta där med maten,,, ibland måste Lurre äta de jag gillar,,, idag var de vise versa... Jag krydda dock på min måltid med broccolimos ... Grönt e skönt el nått... 


Sen bar de av till fotbollsträning... Majgadd vad kallt de är ... Jag åkte hem igen under tiden,,, och hämta lagom till slutsignalen gick... 





1 kommentar:

  1. Grymt snygg kudde :))
    Ha brås på sin moster, ha ha ha, duktig kille ;) Kram kram <3

    SvaraRadera