söndag 1 februari 2015

Att hålla sina löften - jo tjena mittbena, och matkassen

De var de här med nyårslöftena.... Äta ordentligt , röra på mig mer... Osv....,, jag höll inte mina löften  januari ut ens.....  Så jefra kass i huet e jag... Hur svårt ska de va egentligen? Ska aldrig ha ett ända löfte till... Röra på mig mer..... Nja,,, den kanske jag kan hålla kvar... För har ju ändå varit på yoga nu 2 ggr, och ska testa annat pass med skivstång på tisdag...så mycket gjorde jag inte ens under  2014,,, på gym alltså.... Men behöver ut och gå mera.... Men behöver nån som drar ut mig,,, annars blir de inget.... Har/hade plan om att gå till jobbet de veckor jag inte har Lurreman ... Men nä, de kommer nog inte funka, då jag använder bilen lite då och då i jobbet.... Men sånt kanske går att planera... (Jag är ingen planeringsmänniska bara,,, jag är mer en spontanare ...men kanske en träningssak..) man kanske kan gå 2 ggr/v.... Bättre än inget iaf... Har 3-4 kg att bli av med innan sommaren, och tajta till kroppen lite... Sen är jag nöjd.... Fast nöjd.... blir jag nånsin det??  

I morgon kör jag och Lurre vv's matkasse i 5 dagar... Jag vet jag gillar det... Jag vet han inte kommer gilla de nör jag väl såg vad som var planerat till denna vecka... Hehehehe fisk 2 ggr... Jodåsåatte.... Men får han vara med och laga ganska så mycket av varje middag , så kanske han äter lite iaf.... Inbillar mig att de blir godare då.. Soppan, korven och kycklingen kan gå hem om inget annat...


Av ekonomiska skäl, kommer jag, OM Lurre vill, bara att köra det 1gång i månaden... Vad fasen,,, man behövde ju massa bas saker hemma... Och jag har inte hälften av det kan jag säga....och ja, de är tufft att få ihop allt var månad.... Och ändå är vi bara på den 1 feb idag... Men denna gång kommer matkassen kosta mer än 500kr.. Men samtidigt tycker jag det är en supergrej och himla smidig sådan!!! 

Mitt löfte borde vara att planera bättre med allt annat än att ut och röra på sig osv... Jag måste träna på att bli en bättre Nej-sägare hehe,, framförallt till mig själv.... (belönings-och trösthandlar helt för mycket..) Har kallat mig själv till styrelsemöte under veckan,,, 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar