tisdag 24 februari 2015

Vabb, Vobb, och Lund

Detta skrevs igårkväll.... Men publicerade sig idag... Så egentligen gammalt inlägg.. Vet inte varför den muppa sig....

Lurreman somna typ i soffan igår redan 20:30... Har nog aldrig hänt så jag borde ana han inte var helt frisk... Och nä, de var han inte i morse heller... Magknip, öm mage och ont i halsen... Snabbt beslut om att stanna hemma och han gick och la sig igen.... Stackarn... Och jag fick ta vabb...eller jag Vobba som de heter numera... Vabba och jobba samtidigt.... Funkar jättebra! När Lurre somna om igen stack jag iväg och hämta frallorna till cafeterian , shoppa de sista som behövdes till hemkunskapen och drog sen hem igen.... La fötterna på soffbordet tillsammans med lite frukost... Kom på att nu jävlar ska jag använda mig av appen till vv ett tag igen,,, för att se hur jäkla mycket extra man sopat i sig de senaste veckorna.... Ganska intressant att se hur osunt man lever när man tappar greppet,... 
Har gått upp massvis och vågar inte gå till vv för att få en sur blick.... Nä, måste losa lite själv först... Och ja, med tänkte på vad som slunkit ner i magen under helgen är de inte konstigt röven växer på en...så kan man inte leva varje dag... Så Hepp!! Nu e det dax att vända skeppet igen... 


Lurre masa sig upp vid 10:30 idag...och parkera sig i soffan under täcket... Jag serva med de han önska... Är man sjuk så är man sjuk,,, då krävs det lite extra ompysslande ❤️ 
Själv serva jag mig med kaffe och en banan.... 
Vi låg och slappa och kolla Netflix....länge..  Kl 13 drog jag på kioskmöte, som de är döpt till....på kansliet.. 
Och så fort det var över, drog jag ner till Lund för att hämta syrran... Hon hade varit med mamma hela dagen därnere.. Äntligen är hon inlagd och op väntas kl 8 i morgon..de träffa läkaren, narkosläkaren mfl... Skönt Ingela var med,,, mamma reder inte det själv, samt att hon är skiträdd!!!! Hon ligger på neurokirurgen,,,,så hon är i trygga händer känns de som... Vi tog en fika när jag kom och jag fick lite uppdateringar om hur dagen varit samt vad som händer i morgon.

Högt upp.... Vån 11... 

Var hemma igen vid 17 snåret och magen kurra värre än en duvas kurriduttande .... Såklart hade Lurre bestämt middan då han var sjuk.. Blev ris och kyckling i curry... Hans favorit... Dock hade jag bara cornfileer hemma,,, men sa inget till honom, och han märkte ingen skillnad... Så vegetariskt funkar på honom med andra ord... Hehehehe inte för jag är veggo, men dom är goda de filéerna... Smakar som kyckling... Dööööh..... 


Såklart maaaaaaaaaassvis med wokade grönsaker, med massa vitlök .. 60% av tallriken... Gött,,, behövde en rejäl mättnadskänsla ..och kostar inget i points.... 
Ikväll känner jag sockerbehovet,,skulle kunna inhalera 100g marabou nu utan problem,, eller bara mugga smågodis för den delen.... Men nä,,, får bli vatten och saft.... Hjärnan spelar ett spratt med mig... Eller är de för jag har pms... What ever,,, jag ska ändå vinna denna matchen.... 

Lurreman stannar hemma i morgon också... En extra dag,,, för han mådde ganska ok ikväll,,, han vill baka i morgon, och då känns de som han är ganska så frisk.... ❤️ 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar