måndag 1 september 2014

Det gick....

Wooow , vilken dag...... 
Var på jobbet 06:50 och hade full focus på att städa i hkk salen. Blev inget morgonkaffe med Anela ;) 
Såklart kom min "mentor" Rolle och in och stressa ner mig... Världens bästa Rolle !! Efter ytterligare 30 min kom han in igen , skalla mig lite i pannan och gav mig en lavett .... Och tala högt och tydligt att jag skulle "andas" .... (Såklart hade jag inte taggat ner..hehe) Axlarna var i det stadiet så högt upp att de snudda vindsvåningen och andningen fanns inte ens .... Gillar när han gör så! Han har förmågan att plocka ner mig på jorden igen! 
Kl 8 kom kidsen in ,10 pers. Gick igenom vad vi skulle och innan jag han blinka var alla i full gång ... Fantastiskt 

Fick tillslut, (eller absolut inte tillslut, men hittar inte ordet) hjälp av Fathen iaf.. Sheriffen såg väl att jag höll på att sprängas av inre stress el nått ... Så han tillkalla förstärkning. Tacksam för det.

Vi gjorde kärleksmums och inte morotskaka.. Och nä, det är ingen kladdkaka heller som 90% gick och sa det var ... Man märker ju vilka som har "koll" hehehehe.. Kladdkaka kommer komma, såklart,en av paradbaken! 


Alla skötte sig bra, vi fika tillsammans i bibblan och prata om morgonen. Hade skrivit ut ett papper till dom om vad Dom hade för förväntningar och vad Dom ville bala/laga som dom fyllde i under fikat. Många skrev pizza,hamburgare, hallon grottor, så självklart kommer jag lyssna på vad de vill och uppfylla deras önskemål ! Någon undrade om vi "hann göra fläskpannkaka" för det var världens godaste mat :) coolt. 
Resterande kakor ,ca 3 formar,som blev över, sålde vi i cafeterian för 3 kr biten :) Tog slut på mindre än 30 min... Fantastiskt! ❤️ 

Jag hade tydligen oroat mig i onödan... Jag veeeet jag ställer alldeles för höga krav på mig själv,,, men de är den personen jag är,, tyvärr har jag någon jävla prestationsförmåga som sitter fast i ryggmärgen ,,, hatar den !!!!!! 

På fredag blir det iaf Morotskaka och om vi hinner,ev chokladbollar ... "Om vi hinner"...... 
Nästa vecka kör jag lite på deras egna förslag ;) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar