torsdag 11 september 2014

Räkna matte.... Inte min grej ..

Har nog precis varit en sån "mamma" som alla lärare hatar... En surfitta ... 
Kommer hem,och Lucas berättar hur mycket matteläxa de har tills i morgon ... 
Han hade missuppfattat de här med minimum, och trodde han hade 1 läxa i det , utöver Läxa 2 och multi tabell.. Nädå, de har 2 minimum denna vecka på tot 33 sidor på 4 mattelektioner inkl genomgång där tid försvinner, samt hemläxan OCH multi... Lite väl mycket enl mig.. Samt nästa vecka väntas prov på medeltiden och prov i engelska... 
Jag maila ett surt mail till matteläraren och fråga om hon tyckte detta är rimligt ... Ja, Lucas har missuppfattat och glömt, men även om han hade fattat rätt ,så är det ändå för mycket läxa... Speciellt när jag inte kan hjälpa honom... Jag är inget mattegeni!!! Tur hans pappa är det . 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar