måndag 8 september 2014

En ostadig dag...

Dagen börja att jag vaknade på tok förtidigt ..05:05.. Sämsta tiden att vakna till ... Kunde inte somna om(fuck) gick upp 5:30 och Zappa tv och inhalera kaffe .. Väl på jobbet kom stressen igen.. Inget batteri i mobilen, kunde inte skriva ut recepten på dirren.. Ugnarna skulle på pö om pö, varoleverans inväntades , några ville handla bullar andra ville ha pingisrack  jag kunde inte klona mig ,,gatt dammet! När jag väl hitta den satans pinkoden till mobilen kunde jag äntligen efter massa meck och trix få ut papperna från skrivaren .. Tillbaka i salen gick vi igenom vad som skulle göras... Funka sådär .. Ibland tror jag på fullaste allvar att orden verkligen inte går in i barns öron... De bara låtsas höra ... Ser glada ut och ärv ivriga att komma igång.. Sen blir det bara pannkaka av allt ... De skriks,de bråkas (på skoj) vissa är superlata och "pallar inget" andra jobbar som de vore en bläckfisk med 100 armar ,för att dom vill göra det,, vissa tar allt med ro,noggranna och hinner precis med allt.. Egentligen är det helt fantastiskt att se alla olika personligheter på en och samma gång ,för vi är verkligen otroligt olika , men ändå lika ..coolt! 

Men idag gick musten ur mig ordentligt .. Dels var de stök och bök,de läser inte h u r allt ska göras , de kikas på andra de skriks högt och gärna högre om man inte svarar/hjälper på 5sek.. Ugnhelvetarna chrashade givetvis också när alla satte in pizzorna (nåväl , nästan alla hehe) Bara att ta 10 djupa andetag , och hoppas på att allt löser sig... Vilket de nästan gjorde.. Utseendet på pizzorna var klockrena ,,,tyvärr smaka det inte bra,för dom var inte färdigbakade.. Men stolta var allihopa  med allt dom gjort,, egen deg och egen tomatsås .. 

Sen fortsatte bara dagen som den börjat .. Men alla dagar kan inte vara solskensdagar helt enkelt...  Ibland är det skönt att bara få vara ensam ett par minuter... Jag gillar  sätta mig i hkk salen med en kopp kaffe och bara stänger av allt surr helt ensam.. Det ger en lite ny energi iaf 

Slängde mig på soffan direkt när jag kom hem, och masa mig upp 16:30 för att kasta i mig en pannkaka för att sen åka på massage... Och den satt som en smäck!! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar