fredag 12 september 2014

Stress, fantastisk kaos och grymma burgare

Var på jobbet redan 7:15 idag 😉 allt i tvättmaskinen skulle tumlas ,,, OMG, kom just på jag har en till maskin som har varit klar ett par timmar som också ska tumlas till måndag morgon,,, varför är jag orutinerad ??? Jag blir nog inte bättre än såhär... 
Nåväl... Tumlaren hann inte bli klar till 8 så vi körde utan förkläde idag.. Burgare med klyftpotatis stod på recepter... Och vilka burgare det blev !!! Jag har riktiga mästare i köket ❤️ De kan om de vill... Och idag ville dom .. 



Hade utlovat ett "pris" till bästa köket och finaste burgaren.. Såklart fick alla pris.. Alla var duktiga !!! 
Men trots recept beskrivna på,enl mig själv ,ett pedagogiskt recept, så vem som helst fattar,,, läser dom inte... 100 miljoner frågor kommer på en och samma gång, stekpannor funkar inte på glashällarna ,en äpplekaka skulle bakas utan äpple ,hade glömt hemma... (funka kanon ändå!) och frågorna om smeten flöda,,, de skulle blanda egen hamburgardressing, göra burgaren, göra klyftpotatis ,dekorera fint, steka bacon utan fläktar i ett kök utan fönster mm mm .. Jag tror jag tog gångarmärket idag... 
Men jag har ändå haft kuuuul!!! Det är jätteroligt!!!! Vi flippa rätt mycket idag samtidigt också, vilket gör det hela roligare ...2 h försvann i ett nafs idag..😄 dock tvivlar jag på mig själv, om jag verkligen fixar detta... Jag sätter otroligt mycket prestation på mig själv ... Not good... Men får så otroligt mycket cred från kollegorna ,så det väger upp de tuffa stunderna rejält... 

Efter lunch försvann dagen... Fick beskåda ett och annat och vara i stunden helt hjälplös medans i nästa stund är allt löst ... Fantastiska vändningar 😃 
Redovisa veckans kassa hos kassören sim ska göras var fredag, vilket känns toppen,,,beställt nya varor tills måndag i cafeterian.. Deala till mig ett bra pris på kvarg som jag hoppas blir super, likaså mineralvatten ! Mellis under em kommer införas som jag hoppas blir en "hit"

Nu är det helg... Och jag är slut i kropp och själ... I morgon är det match för lurre burre hemma , mot Hif,👍 och på söndag är det bortamatch i stan, mot BoIS ... Planering för måndagens bak ska fixas ... I morgonbitti vägning på hemmaplan ,,, lutar åt ett fett +.  Tyvärr .... 
Skitsamma.... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar