torsdag 18 september 2014

Hmmmm Känner mig fasligt lugn...

Okeeeej ..... Torsdag kväll... Kvällen före fredag ( aah Einstein ) Det är nu stressen inför morgondagen brukar komma ... Känner ingen stress el panik el ångest ... Vad händer?? 
Elevens val i morgon , och vi ska baka.... Baaampadabaaaaaaaaaaaaaam :

Sockerkaka!!! 

Oj vad spännande det lät.... ( nu var jag ganska sarkastisk)  Men finns där inte ingridienser el annat nödvändigt, tar man vad som man har i skafferiet helt enkelt.. Och socker ,mjöl, smör,ägg mm finns alltid tillgänglig 😃 
Men hur kul är "sockerkaka" på en skala 1-10 ? Tråkig... Men förhoppningsvis går det hem hos kidsen och de är ju faktiskt det som är huvudsaken ... 


Och det roliga i detta är, att nu när eleverna fått sin skoldator , slipper jag sitta och klippa ihop recept, maila, skriva ut, kvällen innan ... Jag har enbart mailat mina elever en länk på receptet om vad vi ska baka ... Helt helt fantastiskt .... Känns riktigt lyxigt.... ❤️ 

Nu kanske de "läser" recepten för en gångs skull ... Och jag kan "glida" runt istället ... Vore helt magiskt om det blir så ... Men ska inte ropa hej ännu... Ugnjävlarna kan fortfarande braka ihop ... Och jag kan fortfarande få sinnesutbrott ... Men inte ikväll... Ikväll känner jag ett lugn.... Ett fantastiskt lugn .... 


Bara nästa vecka också med "detta gänget" Sen byter vi grupper , och jag får 8 nya elever att jobba med under 4v... Ska försöka sänka prestationsförmågan en aning ... Om nu det går... 😉 
Tror jag avslutar nästa vecka med min paradrätt ; kladdkaka ... Vanlig , vit och en knäckig kanske .... Eller en mint,en med daim , pollly , toblerone kanske ... Phu , valen är många ... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar