tisdag 9 september 2014

Dagen efter gårdagen ...

En något bättre dag på jobbet idag .. Lite rörigt mellan varven men släpper man allt annat runt om kring och bara "go With the flow " så känns det lite bättre ❤️ Mycket poliktiksnack, röriga raster , lite skitsnack kryddat med possitivitet , tja , sånt är livet ibland .. Men har fortfarande enl mig själv ; världens bästa jobb !! Trots där finns vissa man vill knäcka på mitten ibland , så finns det även många som ger mycket glädje .. Idag var där en "lång" elev , som hängde upp en "kort" elev på en tunn plåtvägg mitt framför ögonen på mig ,,,, han hängde där med sprattlande ben och skrek på hjälp , och jag stod först och sucka och undrade hur dom tänkte just där och då,,, och jag viste dom skulle tycka det var förbannat kul om jag blev "arg och irriterad" så istället vände jag på det hela och brast faktiskt i tokskratt,,,, den lilla killen kom lycklig ner på marken igen med hjälp av en papperskorg nån sekund senare... Dock med värk i händerna,,, men utom fara.. Och att jag skratta gjorde det hela mindre intressant så de gick sin väg igen ... 

Efter skolslut fick jag underhållning av både 7or 8or och 9or inväntan på deras buss... De satt och roade sig med plastmuggar ,,, byggde torn,tog ner torn , mm,,, var faktiskt riktigt kul att ha dom där... Mycket trams och flams .. I like 😉 

      Focus på "hög nivå" 

Frukosten på jobbet börjar bli mer och mer populär.. Vi har tom börjat med kokta ägg... Nu spinner vi vidare med tankar om att införa "om möjligt" äggröra , köttbullar gröt nutella mm... Vi får fundera helt enkelt.. Men kul när de kommer med egna idéer . 

Ikväll tog jag en sväng till mamma... Hon ville ha sällskap samt hjälp med datorn ,,, som är från tidigt 1700 tal känns de som 

Alltid nått problem med den... Och fick även idag ett psykbryt på den när Skype vägrar fungera ... Ja datorn kan dra långt åt helvete helt enkelt!!!! 
De bjöds på kaffe... Som smaka pi katten,,, låtsades jag drack för att inte göra henne ledsen ... Mumsa dock i mig en dammsugare utan att njuta... Den åkte in i gommen (ja den var liten hehehe) mosades med tungan, sen var den i svalget .. Har nog världsrekordet i att ätakakasupersnabbt 😄😄😄 
Gammal som hon är, är ljudet på högsta volym på tv:n ..med valet,,. Panchisvarning enl mig ... 


Hon är dessvärre inte riktigt frisk mer,,, så hon kan inte hjälpa sina brister.... Och möjligtvis jag inte kan ta in eller inse eller vad man ska säga , kanske tillåta, att detta kommer aldrig bli bra, allt detta är början på en jobbig tid, därför blir jag irriterad på minsta möjliga hos henne... 
I morgon bitti ska hon ha syjunta,,, vasken var full av disk ... Såklart gick jag i molekyler inombords och ställde mig och diska... Att kaffet smaka röv , var för hon hade typ 2 dl vatten till 8 koppar kaffe, och i kaffet flöt bönor omkring... Hon hade tappat ut mer än hälften av vattnet på golvet ... Yes, hon är dement ... Men "för frisk" för att bo på hem än sålänge ... Bara att gilla läget ,,,,, världens bästa syster hade bakat äpplekaka till henne att bjussa på i morgon , när de andra tanterna kommer på lite junta ... ❤️
        Dagens skörd 

Körde även inom vaper store och shoppa ny överdel till min e cigg... Måste bli bättre på att använda den... Röker vanliga på tok för mycket!!!!!!! Vill sluta,kommer sluta, känner mig super ohälsosam ... Lever typ på kaffe och cigg numera ... Men just NU har jag ingen motivation ... Men det kommer komma... Såhär kan jag inte ha det helt enkelt... 




1 kommentar:

  1. Syster yster <3<3<3
    Det är tuffa tider just nu men tillsammans blir vi starka. Vi kämpar var och en på sitt sätt men det måste bli bra i slutändan. På fredag är det provtagning och hoppas läkarbesök nästa vecka för mamsen. Du tillför nog mer än vad du tror i detta fast du har mycket på gång med ditt nya jobb och så...
    Som sagt, tur vi har varandra <3<3<3

    SvaraRadera