söndag 7 september 2014

Skrållan pizza fika och färdtjänst

Vakna upp vid 9 idag och lunka in till soffan för lite Saltkråkan med lurre ❤️
Älskar gamla barndomsfilmer ! Och Astrid levererar verkligen!! 

Sen fick kroppen påhälsning av mr stress igen när jag insåg det är dax igen i morgon med att laga käk med kidsen ... Hade (har fortfarande) beslutat mig för hemmagjord pizza ... Men, valet med jäs deg ,eller deg utan jäst, göra egen tomatsås , köra enkla varianten med ketchup.. Hmmmm whaaaaaaaa mmmmm besluten ÄR jobbiga att ta faktiskt... Men ringde upp min mentor Rolle och fick goda råd och idéer och lite lugnande peptalk .. Så just nu är kroppen stabil hehehe..( vänta bara tills i morgon 07:30, "cous'e  i'm a freeeeeak " ) 
Det blir pizzadeg med jäst, det blir egentillverkad tomatsås , det blir Hawaii pizza med kalkonkött , det blir bra helt enkelt,,,,om nu dessa jefra ugnarna vill fungera normalt vill säga .... Får inte sätta på alla samtidigt .. Måste ta de pö om pö ... Ooooj , betyder detta att jag måste vara på jobbet typ 04 inatt och vänta 1h mellan var påsättning ...??? Hahaha 😉 


I em drog jag hem till syster på gofika av rang ! Kaffe kanelbulle och hemlagad äpplekaka m vaniljsås (SvulloLinda in action !!! ) schizus va gott 

Både Emma & Sanna var hemma samt att även lilla mamma var där .. 
Har inte sett ,träffat Emma på länge så de var kul ...(absolut minst lika kul att träffa både dig Ingela och Sanna ❤️) hon hade nya äventyr på agendan . Riktigt roligt. 
I morgon fm kommer färdtjänst hem till mamma för att "se hur pass sjuk hon är , om hon är tillräckligt sjuk för att få lov att ta färdtjänst " Kyss mig i röven så jävla löjliga dom är !!!!! Vilket jävla parti månar om äldreomsorgen??? (Jag är inte insatt i politik!!!) Ska lägga alla mina röster på dom nästa söndag!!!!! 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar