måndag 29 september 2014

Den där känslan när allt funkar...

Fick en ny grupp elever idag på "mat & bak " Denna gång ett gäng 7or.
Hade begärt 8 st, fick 10. Slussa ner 2st att hjälpa Linda2 i cafeterian. Fixa dom galant.. 
Körde ett "safe card" idag då det var första gången med dom... Blev Kärleksmums igen , hehehe, man får inte vara dum ... 😃 Otrolig stor skillnad på att vara 8st kontra 13st.. Och otroligt vad mycket 1års skillnad kan göra.. Kl 9 var vi klara med baket,,,, eeeh what just hapend ...?? hahaha.. Jag fick hitta på något annat snabbt att göra åt de baksugna små rackarna ... Fick bli fröbröd. Blev succé , såklart.... Fattar inte varför jag tvivlar på mig själv ibland ... ?? Känslan i kroppen när precis allt funkar som man vill...obeskrivlig.. Jag var såå stolt idag❤️

Tyvärr hade jag inte tillräckligt med ägg till alla inför sista utmaningen, och då vi ännu inte fått någon egen höna på akademin som värper våra ägg, fick vi dela på de som fanns. Blev 3 plåtar. Alla var nöjda och glada och de ser fram emot fredag.. Många ville baka kanelbullar då,, tyvärr funkar inte det pga jästiden.. Crap!!!!! De är ju trots allt kanelbullensdag på lördag... Nu har iaf "jag" bestämt, att det är Cupcakensdag på fredag!!!
Och jag bara äääälskar att de kan läsa sina recept på datorn 💖💖 Bra, smidigt och lärorikt... Feels good ! Och fantastiskt smidigt att maila dom kvällen innan om vad som ska hända kommande dag.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar