onsdag 10 september 2014

Jobb optiker och match

Efter ännu en konstig kaosartad dag på jobbet ( älskar mitt jobb, men just nu är de superrörigt ,tufft och många energitjuvar på en och samma plats , harmonin är borta.....) åkte jag först till E för ett besök... Len som en barnarumpa styrde jag hem och plocka upp Lucas .. Ett besök hos opikern stod på agendan .. 

När han var klar kom han ut som " kom och hjälp mig och dö" typ ... Jodå, givetvis var synen så pass kass att se behövdes brillor ,,,, närsynt och brytningsfel ... Grabben var syperknäckt och jätteledsen ... Vi skulle smälta intrycket och återkomma när vi/han ville välja bågar... Han behöver ändats vid ansträngning som tv dator och ev i klassrummet... Han har aldrig klagat han haft huvudvärk eller annat , så detta kändes tungt.. Han har haft glasögon för ett par år sedan men synen förbättrades tillslut... Nu är den återigen sämre .. Han är super rädd han ska bli retad .... Trist och jobbigt .... Funderar att prova en annan opiker för att verkligen kolla om han ser så pass dåligt... Hmmmm... 

Efter lite tröst , åkte vi hem igen för att ära en snabb macka för att sedan åka till Asmundtorp för fotbollsmatch .... 
Kaffet kosta endast 5kr!!!! Me like a lot !!! ❤️ ❤️ ❤️ 

Jag ana de skulle bli kallt så jag hade faktiskt bullsatt på mig både vinterdojjor och vinterjackan !! Och tur var det.. För när solen försvann och regnet kom blev det kallt ... Många föräldrar frös och jag stod och mös hehehehe ...



Matchen slutade 8-3 till killarna , och de spelade jättebra idag 😉 



 Så kvällen slutade iaf bättre än dagen börjat 

Dagen börja ändå med en underbar kommentar från en elev... Hon berömde "frukostbuffén" med : asså , detta är är som att vara i heaven.  ❤️❤️ Det värmer sååååå gott i hjärtat !!!! 

Spinner vidare på lite andra nyheter som kan locka fler att handla just frukost... 

1 kommentar:

  1. Rekommenderar med värme att kolla på specsavers...Christer är kanon ! Och de har billiga glasögon med, tjejernas låg på drygt 1000 med försäkring på ett par nya vid skada , vilket vi fått använda så klart ��

    SvaraRadera