onsdag 10 augusti 2011

Totalt energilös...

Var är min energi? Den är tot borta. Ska man inte vara uppvilad efter en semester? Jag känner mig nog tröttare och tröttare för var dag som går... När kl ringer 05,30 ligger jag och vaknar till liv i ca 5 min, går upp, (inga större bekymmer) går ut med Tajan. Och det är p morgonpromenaden jag borde bli pigg... Men nej, inte jag. Jag är fortfarande jättetrött när jag kommer in. Tar en dusch, dricker en kopp te & äter frukost. Ingen skillnad.. På kvällen är vi käkat och jag hamnar i soffan håller jag på att somna. Trött hela tiden...
På jobbet är jag rätt energilös. Känner jag inte är den pratglada Linda som jag brukar vara... Äter regelbundet med mellanmål, så kosten är det inget fel på...

Kan det vara att jag inte tränar & rör på mig lika mycket nu? Just nu klarar jag promenera.... :(

Kan det vara för jag slutat äta gotte och kroppen inte får de socker den brukar få...?

Stora frågan är, kommer det gå över?? Såhär vill jag inte ha det.... Ville ju ha nya friska tag efter semestern, nya utmaningrar att sträva mot, sikta mot stjärnorna...... Men jag är trött, slö, energilös, och framförallt jätte mega knäckt för min kropp är som den är... Ont överallt, krämpor, jag har gått upp massor i vikt, som jag aldrig kommer gå ner igen känns det som. Flera byxor som är helt försmå, likaså tröjor & blusar. Inte kul att ta på sig när alla kläder sitter som korvaskinn.
Nu tillhör jag gruppen " Tröstätaren"... Men jag har ju slutat äta godis kakor mm, så nu stoppar jag i mig vad som finna i skafferiet, typ knäcke mackor med gott pålägg.... Eller ngt annat vi har hemma.... Helt onödigt, men sån är jag...
Så jag är inne i en ond cirkel förtillfället, ett ekorrhjul, som jag vill hoppa av snarast.. Jag hade ju hoppat på tåget mot smalköping, det måste ha spårat ut eller ngt... När det är lagat ska jag hoppa på det igen...

Idag ska jag få massage igen för nacken, känns bra. Nästa vecka hoppas jag smärtan in benet är borta, så jag kan  börja träna så smått igen... Snart är det ju som sagt I-form loppet....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar