onsdag 10 augusti 2011

Höstvibbar....

I morse på min morgonrunda, fick jag riktiga höstvibbar... Det blåste rejält och ingen sol... Tycker det känns lite vemodigt det redan ska kännas såhär. Det är ändå bara den 10 aug.. men det kanske vänder. Vi får hoppas på att det blir några varma augustidagar till, soliga morgnar och ljumna kvällar...
Jag gillar ändå hösten. Vakra färger på löven, frisk luft och mysiga kvällar med tända ljus, sprakande brasa och mysfiltar i soffan.  Men det känns som om det inte ska komma förrän i september/oktober, enl mitt tycke iaf...


Saknar mina soliga morgnar...


Träden vaja ordentligt, dock svårt att fånga på bild..

Gick även förbi det " nya området" vid oss. Som de började bygga på för ett bra tag sedan.. Ett par år sedan känns det som... Vad har då hänt med det? Ingenting, allt står helt stilla...  2 hus är byggda. Och bara 1 hus är bebott..  Massor med tomter står tomma och bara väntar på köpare, ( tror jag iaf ) Jätte synd. Enl ritningarna som man sett, skulle det bli ett jättefint område, med en liten damm och en liten "park" & lekpark.. Nu är allt bara öde....
Tänk om man vore super rik. Då hade det varit kul att köpa ett splirrans nytt hus. Jag hade nog inte fegat.
Tänk att bo i ett härligt nytt villaområde, med härlig utsikt över golfbanan, och havet samt till Ven. Bara en trist motorväg imellan, men den vänjer man sig vid snabbt tror jag.... Är själv uppväxt bakom motorvägen i Glumslöv, och stör mig inte alls på ljudet av bilarna som susar förbi varje dag...


Här är en tomt ledig, huset längst ner, är det senaste som tillkommit..
Men står fortfarande tomt


Ödes området....


Blåser i ogräset/blommorna, på kullen vid det obebygda området..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar