måndag 22 augusti 2011

Dax att ta tag i sig själv igen

Japp, verkligen dax att ta tag i sig själv... Har planerat att träna nu på gymmet 2-3 dagar i veckan & gå raska promenader ( till att börja med ) och senare att börja jogga så smått igen...

Har fortfarande ont lite här och var, krämpor med andra ord.. Blir det då bättre för jag sitter hemma och tycker synd om mig själ? Nopp, det blir det inte... Fast jag slutat äta gotte så hjälper inte detta med mitt " inre lugn". Går inte en dag utan att jag tänker på hur ofta jag träna i våras, och dit vill jag igen..

Denna testen gjorde jag innan idag Testa dig själv
Svaret blev :

 Fysisk Aktivitet
Ditt resultat: Låg aktivitetsnivå

Din livsstil innehåller fysisk aktivitet men du skulle vinna på att motionera oftare. Regelbunden fysisk aktivitet ger dig en rad hälsomässiga fördelar såsom att motverka övervikt och fetma, stärka immunförsvaret, minska risken för bland annat hjärt och kärlsjukdom, depression och höga blodfetter. Om du har frågor kring din träning eller hur du ska komma igång ordentligt med motionen kan Hälsocoachen hjälpa dig. Välkommen!

Mat

Ditt resultat: Bra matvanor

Bra, du har fått högsta poäng! Du äter övervägande hälsosamt och balanserat. Detta ger dig en rad fördelar såsom ökat välbefinnande, minskad risk för övervikt, fetma och en rad sjukdomar. Om du vill lära dig mer om mat och hur mat anpassas individuellt eller till vissa specifika ändamål, t ex viktminskning och träning är du välkommen till Hälsocoachen!

BMI

Ditt BMI: 26

Övervikt, BMI 25-29,9
Ditt BMI ligger inom gränserna för övervikt (BMI 25-30). Observera att en muskulös person kan ha ett BMI över 25 utan att vara överviktig. BMI säger inget om kroppssammansättningen, dvs om det är muskler eller fett som utgör kroppsvikten. Övervikt som beror av för stor fettmassa på kroppen är inte hälsosam. Du skulle vinna hälsomässiga fördelar om du minskade din vikt.



1 kommentar:

  1. Hejar på dig. Jag har oxå fortfarande svårt att träna med samma glädje som i våras, men vör varje gång jag tränat så känns det aningen lättare att ta sig iväg ( och det är at ta sig iväg som är det svåra för mig)
    I dag hade jag tänkt skippa tröningen , trots att jag inte tränat på hela helgen. Men när det redan var för sent att sticka på spinning fick jag dårligt samvete, och gav mig ut på en joggingrunda i stället. OCH SATTE ÅRSBÄSTA!!!!!!!! WIIIOOOUUUU!!!! 27:28. Bara 29 sekunder kvar att kapa!!!!

    SvaraRadera