onsdag 31 augusti 2011

M R & lite annat som hänt i dagarna

Idag har jag varit på M R Röntgen. Hoppas på svar i morgon när jag träffar läkaren. Det var sagt så iaf.... Men på sjukhuset idag sa dom att  " vi hoppas svaren kommer tills i morgon, såvida allt gått bra " Nu börjar mina tankar snurra lite, av ren nervositet.. Hittar dom något? Fanns där något fel? Det vore det sämsta svaret man kan få, att det inte visa något.. Varför har jag då så ont...? Sen kanske dom hittar saker som inte ska vara där.. Tänk om jag har en knöl någonstans som trycker, som är dödlig? Det är nog det värsta som kan hända. Dom tittar säkert inte efter det, men jag tänker så iaf.. Förbjudna tankar...... Inte bra..... Vill sluta röka med, men fixar verkligen inte det själv. Jag får stega in på apoteket en dag och be om hjälp helt enkelt... Bara att inse att hjälpmedel behövs....

Har vatt på platschefskonferens med i dagarna 2. På Marstrand i Gbt. Vilken vacker ö!!! Dit vill jag åka när det är sommar, det måste vara underbart. Vi var ca 14 pers som samlades vid gbt operan i måndags morse. Jag och min kollega kom in med tåget under fm och skulle ta oss till operahuset. Ingen av oss visste vart det var, så vi tog en taxi.. Han undrade nog om vi var dumma i huvudet eller ngt, för vi åkte igenom 3 rundeller, i ca 3 min, sen vi vi framme... kosta en 100 lapp... Hahahahaha...... Jaja, så är det när man inte vet ngt :))

 När alla var på plats, berättade dom hur vi skulle ta oss dit... Med en "rib båt". Jag hade aldrig hört talas om vad det var, alla andra var helt begaistrade... Jag våga inte säga jag inte hade någon aning om var det var för båt vi snackade om, känner inte alla så väl.... . Utan sa bara : Åh, vad coolt...... Rib båt...? Hmmm jag funderade och funderade..... Sen kom instruktören med våtdräkter, skidglasögon och visa och förklarade vilka regler som gällde...

När han sa att den gjorde 55 knop ( vilket tydligen är mycket, jag har verkligen ingen aning ) som mest och flög upp på vågorna, så vägde båt + besättning 4 ton... Och sen skulle ju skiten landa igen på vattnet... Där tappade han mig helt....Jag minns inte riktigt mer vad han sa, för jag var i en helt annan värld. jag bara tänkte, att detta kommer jag aldrig att fixa pga nacken.. Hur ska jag förklara detta, går det att dra sig ur, hur ska jag komma till Marstrand??? Men vi löste det. Min kollega Oktawiusz, lider av yrsel och våga inte heller åka. Så vi lånade en bil av en annan kollega och körde dit istället, i en hederlig gammal 740 :)
När vi tog oss där ifrån igår, in till Gbt igen, totalvägrade jag att köra, och jag fick verkligen tvinga Otawiusz att sätta sig bakom ratten..... trots hans yrsel... Vi kom mitt i rusningstrafiken, körde fel innan tingstatunnlen, hamnade på Hissingen, tillbaka igen, ner i tunnlen, hamna i fel fil IGEN, så vi kom på helt fel sida av älven, rätt som det var befann vi oss utanför nya gamla Ullevi, Vi hade ingen gps som kunde visa vägen till operan.. Jag kom på jag hade ngt i mobilen.... Nått liknade gps.. men Oktawiusz bara svängde och svängde så den han liksom aldrig med på vart han körde.. Till slut hitta vi cenrtal stationen iaf... Där hamnade vi med i fel fil ett par ggr. Körde förbi & runt den 3 gånger, innan vi tillslut hamnade rätt... Så vi fick en liten sightsing tur i gbt innan tåget gick hem 17,42.. Vi hoppades på att hinna med ett tidigare tåg, det kunde vi glömma...

Men 2 trevliga dagar fick vi vara med om, träffa kollegor, utbyta idéer, riktigt trevligt.. Nästa möte är redan bokat, i slutet av oktober. Då ska vi hålla till i Landskrona. Lär ju inte åka någon rib båt iaf..... :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar