onsdag 3 augusti 2011

Egentiden som blev ett "röj"ryck

Idag när jag kom hem från jobb, mådde jag riktigt risigt... Illamående & feberkänsla. Har verkligen inte tid att bli sjuk nu!
Michael & Lucas gjorde sig redo för fotbollsträningen som börjar 17:30. Då mannen är tränare vill han alltid vara där i god tid, så strax efter 16:30 lämnade de huset........ Det är till att vara ute i god tid:) Själv är jag raka motsatsen, jag är värdelös med att passa tider!
Hade planerat min egentid med  en soffliggar em/kväll. Jag gillar egentiden, att bara få ha en stund för sig själv...

Svärmor skulle komma förbi & hämta hennes bil som blivit rekondad idag. Fick 2st pelargonier av henne igårkväll, så när hon skulle komma idag kände jag att jag var tvungen att plantera dom.... Snabbt som ögat sattes de ner i en kruka vid dörren. Då vi inte haft en ända blomma denna sommar i våra krukor, var de fulla med ogräs. Vi har varit riktigt dåliga denna sommar på att hålla det snyggt här. Men allt kostar och vi har lagt pengarna på resor istället... Idag såg jag verkligen hur "fult" här var...ogräs överallt.... När jag stod och vänta på Mona, börja jag plocka ogräs i krukorna... såg lite trevligare ut när jag var klar.

När hon gått sen fick jag ett sug på att putsa fönsterna utvändigt... För de var med megasmutsiga! Riktigt skitiga!... Vips så var det med klart. Vände mig om och såg allt ogräs i häcken. 1miljon brännässlor, lätt... Lika bra att ta tag i det med, kunde inte bärga mig, jag var inne i ett stimm av röj! Efter mycket slit & svett kände jag mig helnöjd. Här blev fint igen!

När jag kom in, var kl närmre 19 och min egentid led mot sitt slut, de var på G hem igen. Min soffliggarkväll med Skilda världar får jag helt enkelt ta på måndag när det är träning igen.
Gick och fixa så käket var klart till de kom hem, Blodkorv hade Lucas på beställning.... Jag vill inte äta det, så jag fixa till en hemmagjord pizza åt mig själv med ett tortillabröd som botten. Mycket godare och framförallt mycket nyttigare..

Nu sitter jag halvdöd i soffan. Har mega ont i nacken/armen & känner mig allmänt hängig. Nu får man sota för man ville ha det lite snyggt omkring sig:( urtrist. Dricker lite vitt te med smak av granatäpple med honung i. Ögonen trillar snart ihop, känner sängen kallar, kl närmar sig 21:30.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar