söndag 2 november 2014

Slut på lovet .......

Sista dagen på höstlovet idag... För första gången sen jag börja jobba, har jag verkligen njutit av ledigheten.... Och veckan har tyvärr gått i raketfart ... Det har varit fester, slapp , film , vinkvällar , tjejsnack mm... Felparkeringar , promenader , fikastunder... Hyfsat väder .. En helt okej vecka .... 

I morgon måndag, ska jag med syrran och mamma till hennes läkare... Vi ska få reda på om det är altzeimers eller annan demens hon lider av... Minnestest är gjort, prover är tagna, CT skalle är gjord ... Nu vill vi bara ha ett svar... Känner oro, stress och panik i kroppen idag ... Är helt ofokuserad .... Jag hoppas innerligt dom säger där är något fel , någon form av diagnos ... Värsta tänkbara senario : Tyvärr,,, , värdena, proverna är bra, vi vet inte vad som fattas än att hon är smått förvirrad .... 
Aaaaah den frasen får inte förekomma !!!! Då dör jag...
Något är fel på henne.. Tappar ord, minns inte, frågar samma saker om och om igen , blandar ihop familjemedlemmar , har ringt pappa ? kan knappt gå.. Hittar inte hem när hon är ute.. Hon är elak ( i synnerhet mot mig känns de som ) Hon har ingen balans .. Trillar , glömmer , måste ha hjälp med vanliga hushållssysslor..... mm... 
Så finns de en Gud , snälla, ge henne en diagnos, Amen! 

I morgon är också en ny vecka på jobbet ... Ny grupp i hkk:n , denna gång klass 8.. 8 st nya elever , som vill baka och laga mat... Har absolut ingen aning vad jag ska hitta på till dom... Mamma tar all energi... För första gången ever, har jag hjärnsläpp ... Totalt nollad .... Jag ska starta upp gruppen kl 8, sen åka till HBG 8:45.. Tar hjälp av Linda 2 och Anela sålänge i köket .. Sätter Linda 3 i kiosken,,, hon har varit där 1v,, fixar hon det? Klart hon gör... De måste hon! 
Ikea ska komma och lämna bokhyllor till bibblan,,, jag står som referens , de är mig de ringer 30 min innan de kommer... De kommer på fm... Tänk om de ringer när jag är på sjukan ?? 
RP frukt ska lämna veckans leverans till kiosken ... Kommer de i tid? Innan 8? Är de försenade och kommer 8:30 el senare.. ? Vad har jag beställt ? Har jag beställt är kanske den rätta frågan ? 
Jag har bilen full med hyllplan och hyllben från Ikea som skolan ska ha .... De ska också på plats .... 

Känner att det blir en hektisk morgon i morgon och en jobbig fm.... Jag vet inte ens vad som finns i bak väg... Skrämmande när man inte minns ... Jag har tappat kontrollen helt... Detta är "inte jag" Jag har ofta stenkoll ... I'm loosing it... Meeeeen , ibland behöver man rasa ihop en stund för att kunna resa sig igen , med ny styrka!! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar