måndag 10 november 2014

Pappa

Idag skulle du fyllt 74.... Så overkligt det fortfarande kan vara... Att saknaden kan vara så stark ... Fortfarande ... Vi älskar dig ❤️ 
Där borta vid pilen har jag lagt min far 
En anonym urna är allt som finns kvar 

Av den som förstod mig, när jag var till besvär 
Trots all den kärlek fanns jag ej där 

Jag önskar jag stannat, jag skulle blitt kvar 
Den sista stunden, det borde vart jag, och min far 

Han lärde mig växter och dess namn på latin 
Om fideikommiss och Boursin 

Men följde mig gärna in glamrockens land 
Tog del av min kunskap om engelska band 

Allt från John Strummer till Johnny Mars 
Stod på agendan då det var jag, och min far 

Jag saknar hans humor, som var hans sigill  
Den som la grunden för att jag finns till 

Som präglat min uppväxt, ända fram till I dag 
Som gjort att min son är densamma som jag 

Jag får ta del av drömmar han har 
Pе samma vis som dе det var jag, och min far 

Där borta vid pilen, har jag lagt min far 
En anonym urna är allt som finns kvar 

Fast jag fann aldrig modet till att säga adjö 
Trodde nog aldrig att du kunde dö 

Cirkeln ska slutas, det har jag kvar 
Vi ska enas I jorden jag, och min far 

Cirkeln ska slutas, det har jag kvar 
Vi ska enas I jorden jag, och min far

1 kommentar: