fredag 14 november 2014

När de känns att det är fredag....

Ibland känns det verkligen att det är fredag.... Idag har fejk-smilet varit påkopplat från 07:40 - 16:00 ... Under veckan har jag verkligen känt mig glad och sprallig och full av energi... Idag är det raka motsatsen ... Trött, trött på allt och alla... Vill bara lägga mig och vakna upp som en ny människa.. Samtidigt som veckan varit full av energi , har det hänt andra saker som tillslut tär på humöret.... Räkningar väller in, jag har skulder som jag förträngt... En mamma som hittar på allt hon inte ska... släpper in främmande människor i lägenheten för dom ska se så hon tar sina medeciner rätt?? Känns som en tidsfråga innan hon får inbrott... Hon glömmer ta medeciner och tar istället sömntabletter... Hon är elak i sitt uttal och frågor...  I helgen är det barndop och syster fyller 50... Har jag köpt något ännu? Nääää .... Vet jag vad jag ska köpa ? Nääää ... 
En stökig dag på jobbet .... Mycket som ska hinnas med på kort tid... Mycket frågor... Dumma frågor ... Blev tillfrågad... Eller nä inte tillfrågad , jag togs föregivet att vara med och arrangera ett disco för åk 6 innan jul, innan lucia ... "För det är inte jobbigt, vi säljer ju kioskens saker... Nääää de gör vi inte!! -nähäää men då bakar vi kakor på elevens val den fredagen och säljer på discot ... Jasså , gör vi?? ....typ... 
Mycket "vad tycker Du, och Vet du vad ??" 
Det ska planeras julfest , beställas varor , planera måndagen och svara på frågan " varför är inte cafeterian öppen mellan 8-10?" Ungefär 1000 ggr ... Får dom inte dom dom vill på mat och bak är man tråkig, snål ,taskig ... Ingen vill diska .... Gick inte maila eleverna, skrivaren funka inte, en 3e person ska kollas av... Det smaskas tuggummituggande i örat.... Och allt med ett stort smile i huet... 
En son som ställer följdfrågor jag inte kan el har lust att svara då... Typ varför frågor.. Varför låter fin bil, varför måste vi till mormor , varför regnar det, varför glömmer jag min mobil, varför måste jag göra läxor i helgen , varför röker du, varför smakar det gott... Och när jag snäser av honom, ja då är jag ALLTID arg , och kontring från honom blir  "föörlååååt jag är sämst i världen" .... Ööööööööh ..... 
Så nu har jag kräkt av mig på min usla dag.... 

Kvällen ska bli myyyyyycket trevligare... Världens bästa Emma kommer hit på käk ... Jättelängesedan vi sågs... Vi ska käka kyckling glass och godis och titta på idol .. Lucas längtar efter henne... Kommer bli mysigt!!!! 

Stora frågan är ändå vad jag ska köpa till dopet och syster...... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar