tisdag 11 november 2014

Helt vanlig tisdag med lite bak , mat och träning

Tisdag,,,och en helt vanlig dag på jobbet... där allt kan hända ... Skulle varit fotografering idag av fotograf , men han var sjuk... Smoothie i cafeterian var efterlyst, idag kom den , inte en kotte handla... Lite skitsnack här och var , lite bråk här och där.. Tja.... Precis som viken tisdag som helst ... Försäljning av toast på em har dock ökat! Känns gött. 

Lurre skulle varit på läkarbesök i em och tagit blodprov... Fick telefonsamtal igår em om att det blev inställt då läkaren vabba... 
De bokades in en kompisdag istället här hemma,,, fick mess i morse att grabben var sjuk,,,tjaha,,, då fick vi en "ledig em" att bara vara ... Och då det är "chokladens dag" idag enl sociala medier (och dom ljuger ju aldrig!!) så passa vi på att baka lite.. Lurre var sugen på marabou kaka... Men jag omförhandla till en tigerkaka ,,, same same but different ;) 

Han fixa det mesta själv! Han är ett praktexemplar att "öva sig på" ( heter det så ??? ) Han fixar , jag tittar på ,,, (försöker iaf, gaaagh , as svårt att INTE lägga sig i... Ibland tejpar jag fast mig själv i stolen) Jag behöver öva mig på att inte fixa och dona!!! 
Och gör man allt själv, är man självklart värd att slicka skål och slev hehehehe.. 

Vi blev nöjda iaf... Den blev saftig och god,, liiiite torr undertill ... 

När Lucas är här , brukar han få välja matsedel i veckorna. Idag stod min "heta nudelsoppa med pannkakor" på menyn.
En enkel soppa som bara innehåller vatten, buljong , lite lök , massa kryddor av cayennepeppar , svartpeppar , salt, lite curry och basilika .. När allt kokat upp en sväng , så lägger man ner lite äggnudlar .. Och efter 5 min är det klart... Ibland tillsätter jag lite mera grönsaker såsom morötter, palsternacka och kålrot om jag har det hemma, och även kycklingkött om man vill.. Men idag körde vi basic ... då skafferiet på grönsaker var tomt.. ( bitchslap på mig själv ) 

Vi körde även en musikquiz i soffan... Lucas spela musik, jag skulle säga låt och artist på mindre än 30 sek... Verkligt !! Jag är sämst hahaha... Hör 90% dagligen på jobbet via radion , men mig lätt och veta vad dom heter!?!?!  Kul var det iaf och några fick jag in.. Men lurre tyckte jag "sög", var sämst ... Sen spela jag lite 80 tal för honom,,, woohoo , now we talking!! Right back at u ! Men han viste faktiskt vissa ... Impad! 

Innan läggdags var det dax att planka ... Vi glömde igår... Och i helgen har det verkligen inte funkat för mig med urinvägsinfektionen .. Men shit så snabbt man tappar ork... I torsdags planka jag nytt rekord , precis över 4 min,,, idag orkade jag 1:38... Vad händer??? Lucas plankar på sin fotbollsträning och orkar 2-3 min... Idag orkade han 27 sek på första försöket... Sen rasa hela hans värd ihop ... Vi planka tillsammans en andra gång, peppa  och trigga... Då klara han 50 sek innan han gav upp... Ojojoj , han hade ont i tår, ben, rygg och i halsen , och allt var katastrof ... Och jag la mig också för jag blev irriterad på honom hehehehe... I morgon ska jag ta 2:30 , utan problem! 

Här rasar världen ihop... Mr trötter ;) 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar