söndag 23 november 2014

Brownies och bio

I fredags var det tajm att terra ett nytt bakrecept på hkk:n ! Brownies med nonstop. Blev mycket uppskattat av alla. Faktiskt första gången jag själv också baka det.. Hitta ett recept utan nötter som jag är tvungen att vara utan pga allergier. Såklart baka jag 2 extra .. En till personal , samt en till kansliet .. Gäller att fjäska till de ibland hehehe.. Gynnar alla ... Barnen var duktiga , trots lite halligalli .. 

Brownies med Nonstop

Ingredienser

150 g smör/margarin
200 g blockchoklad
3 ägg
2 ½ dl socker
2 ½ dl vetemjöl
2 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
1 tsk bakpulver
2 msk kallt kaffe
1 påse nonstop (100g)

Gör så här

Sätt ugen på 175grader
Smält smöret och blockchokladen i en kastrull på svag värme. Vispa ägg och socker ljust och pösigt med elvisp. 
Blanda mjöl, kakao, vaniljsocker och bakpulver för sig. Vänd sen ner mjölblandingen försiktigt omväxlande med den smälta chokladen och kaffet. Bred ut smeten i en liten långpanna, ca 20-30 cm. Grädda i 175 grader 10 min.
Ta sedan ut kakan och strö över nonstopen. Ställ in kakan igen ca 15 minuter. 
Ta sen ut den och låt den svalna för att sen skära den i passande rutor



På kvällen var jag på bio med fantastiska Elinore.. Räcker vi tittar på varandra sen är skrattet igång... Och de händer alltid några tokigheter när vi är på äventyr .. Denna gång bröt skratthysterin ut på tåget mot Helsingborg .. Vi hamna i varsin vagn ... Vi tokskratta så tårarna flöda.. Det går inte att återberätta i text... Men kul hade vi.. 
Vi såg Dum dummare 2. En rolig sevärd film.. Dock är 1an roligare.. Men absolut bra!! 

Innan filmen var vi och tog lite vin på en bar någonstans.. Jag kan verkligen inte Helsingborg .. Är där helt försällan , så vet inte var vi var... Hehe 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar