tisdag 18 november 2014

Roadtripp dop och födelsedag

I söndags bar det av på Roadtripp. 
Jag och Sanna blev upphämtade av Emma 08:15. Vi körde raka vägen till Statoil för att handla frukost och tanka bilen
Woop Woooop
Söndagsfrulle



Sen fortsatte färden till Hasslö, eller Lilla Hawai som det också kallas... Emil och Sannas lille Otis skulle döpas och få sitt namn.
Färden tog ca 2½h och vi hann med ett stopp hemma hos Emil och Sanna innan det var tajm för kyrkan. Jag har aldrig varit och hälsat på dom innan... Gud så fint och mysigt där var,,, riktigt kul att komma upp. I dörren möttes vi av en födelsegris... Ingela fyllde 50 ( eller 25+ ) dagen till ära... Hon var så söt... gick fortfarande i pyamas och hade det gött.... 
Vi kissa, klädde barnen och Ingela hehehe, gick igenom fotografering och filmning, gosa med vovven och 30 min senare satt vi i kyrkan.

"Farmor" och lille Otis
Emma och Ninja
Langarna
Sanna var fadder till Otisen tillsammans med  Sanna2s systerdotter Isa.. Isa sjöng även en magisk vacker sång under dopet.. Fick ståpäls.. Viken grym 16 åring, vilken röst.. Kommer gå bra för henne. 
Prällen
Efter kyrkan for vi hem till huset igen. Där bjöds det på mat , god mat,,, rostbiff, kyckling, nått kallt kött, sallad, goda bullar Ingela bakat...mm.. Även kaffe och tårta.. Världsklass.. Såååå gott... 

Cool
Vi var nog 33 personer som grattade gossen och han skötte sig exemplariskt,, Sov nästan hela tiden... Gött.... Han vakna dock till liv precis innan vi skulle åka...Fick några kvalitetsminuter tillsammans.. Världens sötaste bebis.. Jag blev kär i honom,,,

Hellooooo
Hemfärden bestod av bara mig och Sanna då Emma valde att stanna ett tag till. Sanna körde... Körde som en gud ( moahahahahaha ) 
Vi har alltid så jäkla kul tillsammans! Jag älskar mina systerbarn.. De håller världsklass, Alltid <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar