söndag 3 april 2011

Kasst på uppdateringsfronten!! Skärpning råder...

Såg att det var ett par dagar sedan jag skrev. Kan inte hjälpa att dagarna fullkomligt rusar iväg... Galet är det.. Man hinner ju för f-n ingenting nuförtiden.. "ooooo annat var det förr" eller något.... suckilibuck....Nu lär ju detta bli ett gigantiskt inlägg... Oooopsidaisy.....
På motionsfrånten så råder för tillfället bara löpning samt plankan och liiiite hemmaträning med Bigest Looser.... Har inte haft tid att besöka gymmet under veckan.. Eller en annan dålig ursäkt som råder är att vi haft finbesök från huvudkontoret i veckan, och då har det minsann mumsats på lunch ute om dagarna, så då ställde jag in min styrketräning..... Kände att det var helt okej :)) Ska ta nya tag denna vecka ! ;)
Har börjat springa med Jocke lite då & då, eller ja, 2 ggr har det blivit än så länge... Har fungerat bra trots jag trodde att det aldrig skulle fungera. Jag flåsar nämligen som en häst och då kan jag inte prata, men samtidigt, varför ska man prata så mycket när man springer?? Vi löser det bra iaf, snackar lite, sen låter han mig flåsa ett tag, sen snackar vi lite till, osv... Första rundan tog vi på 4,5 km, 23 min. Idag blev det 5,1 km på 27 min. Yaaahoooo, har nått mitt mål redan... 5 km under 28 min, yeeah. Nu hoppas vi det håller i sig ett bra tag. Vi har även bestämt att vi ska springa typ varannan morgon i Turkiet, tidigt, så det inte är så varmt. Får se om vi får med Tommy med på en runda ;)


Tja, såhär glad var man häromdagen när man överlevde 4,5 km, jobbigt som sören, men sååå skönt efteråt.

Tja, vad har mer hänt... Jo, jag baka häromkvällen... Goá muffins med choklad i, underbart goa om jag får säga det själv... Fick ett ryck och  skicka bud upp till Kungälv, till en person där som tjatat om att han vill ha sockerkaka genom fb. Så jag baka ett par st muffins och la i ett kuvert dagen efter med skriften : "Specialare från Laundskråna" som ett litet intern skämt. Det blev uppskattat från "Göttebarjarna" iaf hahahaha...
Receptet finns på receptsidan :)



Jag och Lucas har kämpat några kvällar med att "rensa & vika värmeljus". De har ett miljöproject i skolan som hålt på sen i okt och slutar nu 16 april. Den klass om samlar in flest vinner 5000 kr. Förra veckan var de uppe i över 50 000 st. Bra kämpat och håller tummarna att de vinner...  !!!Vi har dock en hel papperkasse kvar att rensa.. Så vi har att göra ett par kvällar till med andra ord...


Ihopvikta värmeljus....

En massa kvar........

Fredagskvällen tillbringades i Billesholm, hos ett par vänner där. Det var dax för ännu en "spelkväll". Det är så kul. Vi spela ett spel som hette " Med andra ord"  och sen  Tribond. Tribond var jättesvårt, men vi tjejer lyckades vinna över killarna :)) Trevlig kväll med härligt sällskap och barnen hade med jättekul, de leker jättebra tillsammans.

Igår var jag och hälsa på pappa i Rydebäck. Så härligt väder det var. Och i hans rabatt har det kommit upp härliga vårblommor nu. Nu vill jag tömma vårt konto i en blomsteraffär och köpa massa blommor och plantera om i krukorna. Men det får vänta ett tag till känns det som, behöver prioritera annat först.
På kvällen var vi på kalas hos Tommy som fyllde 19 år, My god vad tiden går... 19 år.... Finns inte egentligen... Therese & Krille hade slängt ihop en tippsrunda till oss med frågor om Tommy.. Jag , Micke & Lucas hade 2 fel och kom på delad 1:a med Jocke.. Tyckte dock vi var duktiga trots 2 fel. Åt go mat och en fantastisk gog efterrätt, en Maraboukaka med grädde & maränger till, mmm ljuvligt. När vi kom hem och la oss på soffan, kände man sig lagom svullen... ocrkade ju inget mera. Såg dock en film, "Litle Fockers" tror jag den hette. Hyfsad kul, men de andra är bättre tycker jag :))

Pappas fina vårblommor


Idag var jag uppe i ottan kändes det som. Kl ringde 8.15.... Ingen skönhetssömn där inte..... Hämta Tommy, sen upp och kolla på Lucas match till  kl 9. De var träningsmatch mot Asmundtorp. Gick bra, killarna var duktiga. Jag skäms dock lite nu när jag inte vet hur det gick i alla matcher.. Jag vet de förlora första med 2-1....

Nicka eller skjuta... hmmmm, han gjorde nog bägge delar....

Lucas & Tommy står och trixar lite iväntan på nästa match



Efter det var det dax för joggingturen med Jocke. Svettigt värre var det.. Hann sen bara komma hem innan himlen öppna sig. Ös regn, whaaaat? Vart tog det härliga vädret vägen...
Nästa lördag bär det av till Budapest med jobb, på konferens. KVD fyller 20 bast och har därför lagt konferensen utomlands. Ska bli skoj och jag hoppas på att värmen där håller i sig, idag var där 20g. Inte helt fel....

Härlig "style" av Torres en kväll när han bara sov & sov & sov

Han såg ut att ha det skönt iaf... Hihihi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar