torsdag 28 april 2011

Härliga Glumslöv

Var hos Helen i gårkväll och fika. Mysigt som vanligt. Vi har ju känt varandra sen vi var 3½ år. Har riktigt roligt tillsammans. Jag är själv uppväxt i Glumslöv, bodde där till jag var 17½ år, sen lämna jag för Landskrona och tillslut Häljarp. Häljarp är härligt, vackert & fint, men när man kommer till Glumman en vår/sommar kväll, väcks liksom gamla känslor upp igen. Underbart är det. Det kommer vara det finaste ställe jag bott på iaf. Var ofta i Glumslövsbackar och gick runder, både själva och med hunden när man var mindre. och igår, när jag såg det igen, fick jag en sådan härlig känsla igen, kallas det nostalgi?

Utsick över Glumslövs backar från motorvägshållet... Där har man vandrat mycket ;)

Solnedgång, vackert, men kass bild,,, tyvärr. Ner mot Ålabodarna..



Helle...



När jag är ute och går på morgonen med hunden, i detta underbara vädret, en härlig soluppgång, i skogen, så får jag med en härlig känsla i kroppen. Att det kan finnas en liten mysig " skog" eller vad man kan kalla det, mitt i "byn" En underbar start på dagen iaf

Snart är allt grönt och härligt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar