tisdag 19 april 2011

13 dagar kvar...Och motivationen är inte som den bör vara

Om 13 dagar så är det Vårruset.... Jag ska springa 5 km under 27 min, det är mitt mål... Kommer jag klara det? Hmm det vet i sören.... Min motivation med träning är väldigt sisädär nu.... Springer dock fortfarande 3 dagar i veckan, gör " plankan" 5 av 7 dagar iaf, sen har det hänt ngt... Zumba ska jag på i morgon efter ett par ggr´s uppehåll, men styrketräning, Bigest Looser & mina PW finns liksom inte.... Har haft grymt mycket på jobbet nu, om man nu kan skylla på det... Men det kan man kanske inte...? Jag hoppas dock på att min motivation snart kommer tillbaka som den ska...
Idag kom mitt start nr iaf till 2 maj, sen fick man en tidning, lite annan reklam + en karta på hur man ska springa.. Så nu är det snart hög tid att fixa en ny spellista i telefonen :) Ska inte ha så många låtar hade jag tänkt, utan bara ett par st som man får spring i benen av ;)




Vågen vågar jag inte ens bestiga,,,, hjälp, den kan visa huuuur mycket + som helst, den kan med stå stilla, jag vågar INTE chansa men massa utbrott och mera tröstätande osv... Ja.. jag har ätit galet mycket på senaste tiden... onytigheter då vill säga... Kör fortfarande på min stadiga frukost, sen en behaglig lunch, och ett mellis på em... Middag som vanligt, mycket grönsaker mm... Sen vid 20-tiden händer det konstiga saker... Man får ett sådant rejält sockersug som inte går av för hackor... galet värre.... Sen har jag hållt "lördag" helt förmycket.. Ibland har min lördag börjat redan på fredagskvällen och inte slutat förrän sängdax på söndagskvällen... Hur normalt är det... Hmmm så kan det gå när man inte är viktväktare mera och kör på " egen hand" Det funkar liksom inte på mig.. Jag måste ha en hållhake.... Nu är jag helt ensam.... Men jag vill samtidigt inte börja där igen, känns så onödigt med pengar.... Nä, jag ska föröka och inte tänka såmycket "våg" mera, utan istället fokusera på kläderna, så att de sitter ok, och inte spänner här & där....
Och nu är det påsk med... Phuuuu hur ska detta sluta... Men jag har märkt med att min stora passion inte är så mycket lösgodis,,,, nä, jag går hellre loss på nybakade kakor, bullar och sånt,, det är min stora svaghet... Så med andra ord, kanske jag ska lägga av med bakandet till att börja med....... Eller, näääää, det tänker jag inte göra !

1 kommentar:

  1. 1. Om du inte går upp i omfång gör du helt rätt i att skita i vad vågen säger. Har vågen rösträtt kanske? Nehej det har den inte!
    2. Under 27 är sjukt bra. Håller tummarna för att du klarar det. Själv har jag önskan om under 28 - men mera realistisk är under 29.
    3. Jag ääääälskar lösgodis. Gillar kakor och så oxå, men har lättare att säga nej, eller bara ta én kaka - men med lösgodis kan jag inte sluta när jag väl börjat. Jag har en jobbig vecka framför mig.....
    Håller tummarna för oss båda två med både våg, måttband, kakor, godis och kilometertider :)

    SvaraRadera