tisdag 12 april 2011

Trött som en guttaparka

Hemkommen från en riktig rolig konferens resa i Budapest. träffat många underbara personer, nyanställda osv... Då det är i 3 dagar blir det väldigt intensivt, men kul. Kom hem igen till mitt hus kl 23 igår, varit uppe sen 7.30, och lite party kvällen innan, massa promenerande i 2 dagar osv.....  Så när kl ringde 05.30 idag var jag inte alls sugen på att stiga upp... Men det var bara att ta tag  dagen sóm vilken som helst... Man borde få ha 1 dag ledigt efter en sådanhär helg. Blev jag kulturell då? Ja, lite kanske. Lärde mig iaf att Budapest är uppdelat så att det finns en " Buda" sida och en " Pest" sida och att Donau, ligger imellan. Budda är " bergigt" medan " pest sidan" är platt. Budda är med den lugna sidan, på pest sidan är där mera livat, affärer Kaféer osv.....
Har jag då syndat.. Njaee, eller jo......det har jag.. Men det var ingen "svulle mat" man fick. Maten var jätte god, kyckling och "äggris" mm. Har dock saknat sallad & grönsaker, de var liksom bortblåst med det... Undra om de inte äter sådant därnere?? Jag saknade det iaf. Och motion fick jag, gick relativt mycket... Första dagen hade vi konferens mellan 15 & 18, sen skulle vi träffas igen 19.30 för att gå och käka middag, som då innebar att maten inte serverades förrän 20,00-20,30.. Var jag hungrig eller hungrig där emellan?? MEGA JÄTTE HUNGRIG!!! Och INGET kaffe heller.... Det var det dåligt med, om jag nu ska vara lite kritisk....Och sen när man väl drack kaffe, på kvällen, så var det minikini koppar, med typ 1 mun full kaffe,,, lönt? Nä, ingen påtår heller....... Men annars var allt bra. Jag gick loss på en påse " Marianne" under en tid där innan maten.... första kvällen.. Tror nog jag hets åt 30 st i ren panik.... Gott var det iaf, men mätt är synd & säga att jag blev...

Minikoppen med minilite kaffe.....

Läskig typ de där..... Och JA, han var levande.. Jag gilla INTE honom!


Denna påsen gick jag loss på senare under dagen, när ingen såg det....

Saluhallen....

Konferens grupparbete......



Massa kvd:are som strömmar ner för trappan efter en " sightsingtur" vid slottet?

En fågel med mössa.... hmmmm


Utsikt "Buda"
Utsikt "pest"

T o m flaggan utanför konferensen

Ska lätt skaffa mig en sådanhär fotölj som arbetsstol.....

Hotellet


Ett härligt kaffe´som fylldes av KVD:are...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar