fredag 15 april 2011

En hektisk em på jobb....

Då jag hade tagit komp ett par timmar på fm, Irma hade semester, Sarah vabba, så var Emma själv ett par timmar. Det hade gått smidigt... Tills jag kom typ.... Nej, inte mitt fel :)) Men det kom en full anstormning på em,.. OMG, tänkte jag.kände mig lite ringrostig på vissa saker, då det var ett par saker som var lite nytt. Men det var en lärorik em iaf, och vi hade kul. Men gud, det är kämpigt en fredag, alla vill hämta, telefonen ringer ideligen, man får mail att allt ska fixas, kunder kommer inte, viktiga kunder som MÅSTE hämta svarar inte, man ringer och jagar, inget svar, man ska maila dom, helst ska dom svara på direkten, sen ringer man tillbaka till personen ifråga och förklarar att : nä, fick inte tag på personen....telefonen ringer igen, fixa, fixa, fixa, okej okej okej, Ooooooj hade jag kund i leveransen, ojdå, kanske ska ut och fixa det sista, varför skriver inte skrivaren ut? Ååååh jaha, slut på papper, hämta papper, tillbaka igen, skriv ut, Åh, kaffe sugen, tar en klunk, uuuärk.. kallt som fan, Ner i djupaste källaren och hämta nytt, spiller ut halva koppen när man studsar ner för trappan, ööööh, hämta papper, böjer sig ner och torkar upp, samtidigt som man häller ut det " nya kaffet" för man har ingen koll på den andra handen, håååå, mera papper, torka igen, samtidigt hör man hur telefonen ringer, internt som externt. Sen ringer bankerna och ber och faxa lite saker, hmmm nä, tyvärr vår fax är trasig kan vi ta det på måndag? Nej, måste lösas nu, oki, vänta så kopplar jag dig till annan ort som fixa. Hallå hör man från receptionen  - Kan vi få lite hjälp?  -Absolut kommer...... tar en klunk till av kaffet, för man vet inte när det blir nästa gång, oj, spiller lite på skrivbordet, åh shit inte på den lappen, den var säkert viktig, vad var det nu för ngt? - Hallå....  - Jaja, jag kommer, samtidigt ringer telefonen massa signaler..... Helt plötsligt hade jag en nyckel i handen som INTE tillhörde mig iaf, och ingen kunds heller.. Har verkligen ingen aning hur den hamna i min näve... "strange"... Hinner man ta en cigg tro... Nä, inte ens det, för sen är karusellen igång igen.... Tja, något såhär har det hållt på under de 4h jag var på jobbet idag. OM jag är trött nu? vågar inte känna efter, men ja, jag kommer somna gott sen iaf......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar