tisdag 26 april 2011

Då var påsken slut & nästan färdigfirat av Lucas

Då var påsken över för detta år.. Tiden går snabbt när man har kul. Det började med att fira Lucas på hans något sena 8 års kalas för släckten på torsdagskvällen. Fredagen bar det av till Landskrona för att fira Linda på hennes 30 -års fest. På lördagen, påskaftonen, bar det först av till Therese & Krille på lite frallebrunch + äggmålning, där var även Lina & Fredrik och deras barn Casper & Maja. Vi måla ägg och rulla dom på Krilles fantastiskt snygga hemmabyggeramp. Kan ju sä att det var en väldig ojämn bana, och det säger jag inte för jag förlorade, den var verkligen ojämn och oslipad. Mitt ägg gick i sönder redan vid första rullningen.. Hahahaha. Detta året rulla vi inte äggen på pengar, utan på godis, barnen uppskattade nog detta mer, då dom inte har vetskap om pengar ännu, och kanske bra för mig med för den delen, behövde inte känna sig fattig :)
Efter det så njöt vi av glass, maränger, jordgubbar, hallon & blåbär ( allt var färskt, såååå gott, godare än godis )På em bar det hem till Mona på lite varmrökt lax & potatis, en smarrig tårtbit och mera gotte...
Nu är allt slut iaf och allt är som vanligt igen, skönt! Om mindre än 1 v så är det vårruset. I morse hade jag en bra tid tyckte jag själv, 3,6 km på 20:24, tvivlar dock lite nu på en tid under 27 min, men, inget är ju omöjligt. Snart dax att anmäla sig till Iformloppet med i Malmö, 30 aug, 1 mil... OMG! ;)
Såklart blev det en  ny fotboll, stod på önskelistan. Kan aldrig få förmånga

Bakformar av mormor, så han kan hjälpa sin mamma med baket ;)

Självklart var flaggan framme
Sjungas skulle det....

En Snickerskladdkaka & en Tigerkladdkaka var det beställt av Lucas
Lucas ägg...

Den berömda rampen

Gotte istället för pengar

Tja, mitt ägg åkte " out of ban" på första rullningen...
Kicki ser lite sugen ut....

Andra konstverk...

Krilles försök....
Mitt pris, wiiihooo 1 gottebit =)

Lucas hann med att tjura lite med. Går ju inte alltid som man vill....

Äggknockar dax. Lucas v/s Marcus

Jocke står & spänner sig med Mona
Mmmmmm

Mera mmmmmmmm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar